Hemlängtan.

Publicerat i: Vardagen
Vem längtar inte hem till sin egen säng när man vaknar mitt i natten alldeles genomsvett medan kroppen känns som den satt i ett skruvstäd? Jag gör det definitivt även om det är roligt och trevligt på allt sätt att vara ute på äventyr med jobbet.
 
På något sätt hävde jag mig ur sängen för att putta upp fönstret ytterligare 30 centimeter. "Välommna in alla tjuvar" tänkte jag för mig själv medan jag lade ner mobilerna på golvet ifall det fanns någon klåfingrig typ där ute. Man behöver ju inte göra det för enkelt för vederbörande i så fall. Tassade ut på toan, försökte inte väcka någon och kröp sedan ner i sängen igen.
 
Klockan sju gav jag upp och lirkade sömnigt igång kroppen med en morgonpromenad. Tänk om jag hade haft en riktig kamera med mig men ibland behöver vi kanske vila från varandra kameran och jag.
 
Inga snarkningar hörs från stugorna men någon är uppe och brygger kaffe. Inte svårt att lura ut vem det är.
 


Så drack vi, morgonpigga tanter kaffe medan vi tänkte tillbaka på gårdagens olika äventyr. Här en bild från en sammarbetsövning kallad plankan. Den var kul och jag lyckades utan att trilla ner. Alltså blir det till att snickra ihop en ställning och utmana släkten på nästa träff.
Nu har jag sovit en hel natt i min egna säng och ryggen känns nästan som ny. Men roligt hade vi på vår lilla jobbresa iallafall. Mer sånt!