Vill dela med mig av gårdagens lucnh så här kommer receptet. Tyvärr blev bilden alldesles kass men hoppas det tilltalar ändå. Samma sak går att göra med kyckling. Bara att ändra kryddningen lite.
 
Fiskgryta med tomat och dill.
 
Skär fisk till ca fyra personer i ganska stora bitar. Stek dem i smör och lite olivolja. Lägg över i en ungnsäker form. Jag strödde även lite majs i botten på formen.
 
Halvera 20 körsbärstomater och fräs dem på svag värme i stekpannan. Själv skivade jag ner en bit purjolök och brynte tillsammans med dem. Lägg över i formen.
 
Slå 1 1/2 dl vatten plus 1 msk fiskfond i stekpannan. Koka upp och blanda ner 2 dl creme fraiche. Sjud under lock ca 5 min. Klipp över 1 knippe dill och smaka av med salt och peppar.
 
Slå såsen över fisken i formen och låt den stå i 180° varm ugn och reda sig medan potatisen kokar.
 
Efterrätt:
 
 
Önskar dig en smaklig måltid. Gott i gott gott!
 
 
 
#1 - - Mirre Syr:

Mmm, den låter väldigt god din fiskgryta! tack för att du delade med dig av receptet! :)

Svar: Roligt att du tycker det. Jag gjorde den för första gången och blev glatt överraskad.
Maria Bromander