I vår trädgård finns ett litet hörn för kryddväxter. De luktar så gott men jag har aldrig riktigt lärt mig att använda dem fullt ut. Tänk bara vad mycket gott te jag kunde gjort. Tre sorter mynta finns faktiskt och däribland en som heter just Temynta. Men varför sörja det som inte blev gjort. Jag får väl gynna en tebutik istället. Sedan blir det till att bättra sig nästa år.
 
Hur som helst har jag varit i ett land där man odlar och tar tillvara på kryddor. På bilden är det peperoni som hänger på tork medan morgonsolen tittar in genom dörren bredvid.
 
 
Att köpa kryddor var billigt så bland annat följde en påse rosmarin med hem. Nu har jag gjort som matmor i huset gjorde, mortlat den. Brukar bara krossa den med tummen i handflatan annars men så här ger den säkert mer smak.
 
 
Saffran är också en krydda de använder mycke. Tyvärr sprack den påsen i en av våra resväskor. Detta oroade tydligen inte tullpersonalen för vi blev inte stoppade trots ett gult damm som rann ur den.
 
 
De äter mycke kyckling i Tunisien men de här små hönsen värper fina ägg och är ett trevligt sällskap där de går och småkacklar på gården. Själv ska jag försöka lista ut receptet på någon av de fantastiska maträtter vi blev bjudna på.
 
 
 
 
#1 - - Äppelblom:

Hej!
Såg att du tittat in i min blogg, så då blev jag lite nyfiken på dig. Nu har jag läst lite hos dig och du har många trevliga inlägg.
Må så gott och ha en fortsatt trevlig helg!

Svar: Tack men din blogg är ju helt underbar. Allt gott!
Maria Bromander