Annika Östberg

Publicerat i: böcker
Högen av böcker och tidningar vid min säng som varit alltför stor alltför länge har börjat växa igen trots att jag så flitigt försökt beta av lite undan för undan. Om den är oöversiglig? Nej, inte än så länge, hoppas jag. Ni som var med från början kommer kanske ihåg att det var den där högen som gjorde att jag började blogga och utforska den världen  lite mer. Den gjorde också att jag kallade mig dammsamlare vilket ju är ganska befogat med tanke att det nu inte bara är böcker och tidningar jag samlar på mig.
 
Nu har jag iallafall läst ännu en av böckerna i högen. Annika Östbergs Ögonblick som förändrar livet. En talande titel med en rak och ärlig berättelse som ger en och annan tankeställare även om det inte var en bok jag sträckäste. Om Annika Östberg finns mycket att läsa här en länk till hennes sida. http://www.annikaostberg.se/
 
Här några rader ur bokens efterord: "Jag tror inte att vi enbart är summan av våra erfarenheter utan även en produkt av vad vi väljer göra av dem, hur vi tolkar och använder oss av erfarenheterna för att skapa framtiden. Att endast leva genom sina erfarenheter är inte nog. Det är när vi väljer ta in dem, känna dem, utforska dem och förstå demsom de gör oss tilldem vi är. Det är i denna process jag har upptäckt att varje handling, till och med varje tanke, har konsekvenser och effekter."
 
 
 
Till sist min bokhög vid sängen som blivit en bok fattigare. Åtminstone för ett tag. Allt gott!
#1 - - kerstin:

älskar böcker jag med.Ja jag ska ju bli mormor jippi

Svar: Stort Grattis! barnbarn är så roligt.
Maria Bromander