När jag är tröttare än tröttast utifrån och in finns det inget som går upp mot en skogspromenad. Alla intryck, skogens lugn, den barrigt mjuka skogsstigen, dofter och ljud gör att tankarna får ro. Kroppen får röra på sig och sammtidigt som det ger vila får jag ny energi. Naturen är läkande på något sätt.
 
Nu är det verkligen höst se bara på blåbärsrisets färg.
 
 
 
 
En bit längre bort var riset fortfarande grönt men det är väl som med oss människor. Beroende på var vi lever och bor utvecklas vi olika.
 
 
 
 
Höst!
 
 
 
 
Här står de sida vid sida. Den ena hård som sten och den andra spröd och skör.
 
 
 
En av alla dessa björkar som blev så nertygnd av blöt snö härom vintern att den aldrig orkat resa sig igen. De är många i skogen precis som samhället är fullt av människor som drabbats hårt av sjukdom och annat. En del reser sig, andra inte.
 
Hemma igen sätter jag mig för att se vad som hänt i bloggarnas värld veckan som gått. Jag möts av  överraskningen att helt plötsligt vara vinnare i tävlingen på bloggen http://mirresyr.blogspot.se, Livet är fullt av överraskningar även när livet inte är helt smidigt. Gott doftande bodybutter som mjukar upp. Visst är det härligt!
 
Nu känner jag mig redo för att möta ännu en ny vecka och önskar även dig en bra sådan. Allt gott!