Nu börjar färgnyanserna på jeanstyget minska och det är ju lite tråkigt.
Svårare få till det då men här gör jag så gott jag kan med det jag har.
Får se vad det blir och hur det kommer se ut?
 
 
Tror jag ska titta över tygförrådet en gång till kanske kunde komplettera med något annat.
Hittar jag inget blir det till att ägna eftermiddagens långrast åt besök i några tygaffärer.
 
 
De här tidningarna höll på att hamna på soptippen för några år sedan.
Men jag kånkade allt hem dem. Hmm...
De är späckade med pyssel och handarbete vilket man inte kan påstå om dagens veckotidningar.
 
 
De flesta är från 1973 och Husmordern kostade då två kronor och tio öre. Helt otroligt.
Köper man en pysseltidning idag är priset ofta det femdubbla. I Husmordern finns dessutom ytterst sällan
pyssel och mönster nu för tiden och förresten är jag inte ens säker på att den finns längre. 
Blir till att undersöka.
 
Det är iallafall roligt att ha den där lådan med gamla veckotidningar. Nu ska jag ta mig en slurk kaffe och
varför inte bläddra lite i dom för skojs skull. 
 
Allt gott!
 
 
#1 - - Melody and M.E:

Så himla fint det blir med jeansrutorna! Ser en dyna till min utebänk, som mannen gjort i en riktigt bred ekplanka, i ett sådana där jeansrutor! Men jösses vilket jobb. Jag tycker det är tungt att sy i jeanstyg och det krävs ju några jeans!
Du är så himla duktig! Kul med alla tidningarna du hittade,
en guldgruva förstår jag.
Kram
M.E

Svar: Tack! Du är snäll jag bara syr för att det är roligt. Vilar med hjälp av mitt lilla jeansprojekt. Var rädd om dig!
Maria Bromander

#2 - - Ulla:

Hej svejs ! Va roligt att du tittar in på min blogg !!
Fint blir det av jeanstyg, vad ska det bli när det är färdigt ?
Roligt med gamla tidningar, kan hitta på många olika mönster och få inspiration, synd bara att dygnet bara har 24 timmar.
Ha de bra //Ulla

Svar: När den blir klar vågar jag säga vad det blir. Syr på måfå så man vet aldrig riktigt. Allt gott!
Maria Bromander

#3 - - Mia:

Dagens veckotidningar handlar mest om mat och framförallt om hur man ska äta för att vara snygg... ;-)

Svar: Mat ska njutas och snygga är vi ju alla var och en på sitt sätt. ; )
Maria Bromander