Lycka kan vara att mötas av en bukett härliga tulpaner när man kommer ner i köket på morgonen. Så underbart vackra står de där och strålar som om de rent av vill säga "God morgon Maria".
 
 
 
Nog är det en trygghet att ha dom där ifall kylskåpet skulle visa sig vara tomt. Man vet ju aldrig hur glupsk övriga familjen varit så här på morgontimmarna och tulpaner sägs ju vara ätliga. Tja, en tulpan till frukost ... ? Nja, det vet då spörs? Finns nog andra lösningar utifall om att.
 
 
 
När jag vänder mig mot kylskåpet gör hjärtat ett lyckoskutt igen. Där sitter kortet med en bit av barnbarnets teckning. Det finaste kort jag och vi någonsin fått. Funderar bara på om mamma klippt bort prickarna. Saknar dom. Ni skulle höra den lilla damen säga "pjick".
 
Vilken tur. Det finns mat i kylskåpet så jag får njuta av min härliga bukett till frukosten idag också. Vore ju synd att äta upp den. Fick den som tack från samhällsföreningen trots att jag uteblev från mitt sista årsmötet. Fast med tanke på omständigheterna hade de nog gärna gett mig en till som tack för att jag stannade hemma.
 
Men nu är flunsan över och imorgon väntar jobbet. Skönt!
 
 
 
 
 
 
#1 - - Linda:

Ja, tulpaner kan verkligen få upp humöret såhär i kalla tider! Jag har också en bukett hemma nu.

#2 - - Emma:

Sv: Ja, verkligen! :)