En helt vanlig onsdagsmorgon och just idag väntar en lång arbetsdag. Många baxnar när de hör vilka arbetstider jag har men det är en följd av friheten det innebär att jobba i en pool. Idag är det två hem som står på agendan. Två kvinnor i min egen ålder men med två helt olika funktionshinder. Min önskan är att kunna bidra inte bara med en trygg vård utan också att vara ett ljus i deras vardag.
 
Natten har varit lite si och så. Jag har legat där och försökt hitta en vilsam ställning för lilla knäet som väl fick vanka fram och tillbaka lite för mycke igår. Men efter en dusch känns det rätt okey ändå. Läste lite i boken jag köpte när vi var i Stockholm. Läs! Visst ger det hopp om både en bra dag och en kommande sommar.
 
Livet är en hand
full av hallon
tackar du ja
- eller nej?
 
 
 
Vem vet vad den här dagen har att överraska med? Jag väljer att tacka ja. Livet och dagen blir roligare då, mer spännande och givande tror jag.
 
 
Här är boken jag köpte. Den sortens böcker jag är så svag för och i det här fallet blir det väl ett minne som berikar både livet och bokhyllan. 
 
Möt dagen med förväntningar! Allt gott!