Så avslutade jag fredagen med att baka en chokladrulltårta. Kakan blev farligt god trots att det var både tio och femton år sedan jag gjorde en sådan sist. Tur för mig att jag inte ska njuta av den själv.
 
Här kommer receptet på underverket. Mycke smörkräm blev det som ni ser. Kan ju vara bra att veta om man önskar mindre. Byt ut vetemjölet mot potatismjöl och kakan blir glutenfri.   
 

Rulltårta:

 

Fyllning:

 

 
 
I väntan på barn och barnbarn passar jag på att plocka hallon. Vårt hallonland består av en massa olika sorters hallonplantor eftersom vi under årens lopp fått några plantor här och några där. Det innebär att en del bär är stora medan andra är mindre. En del är ljusröda andra mörkröda, en del söta andra mindre söta och så vidare.
 
Rätt kul igentligen. Som en samling människor med olika nationalitet och kultur. Det är spännande och lärorikt på många olika sätt. Berikande. Sammtidigt påminner hallonlandet mig om vänner som delat med sig av plantor från sina egna odlingar. Vänner med gröna fingrar och stora hjärtan. 
 
"Det doftar alltid av den hand som skänker rosor."
 
#1 - - Anna och en röd stol:

Mums !! Det var riktigt längesen jag bakade drömrulltårta, tack för tipset, men idag är det för HOT för att baka :) Kram

#2 - - Camia:

Åh, det var länge sedan jag åt rulltårta!