Den här våren och försommaren har jag blivit mormor för andra gången, farmor för första gången och nu gift bort min yngsta dotter till en ung man från Tunisien. Detta inlägg borde alltså inte gå under kategorin vardag utan fest.
 
För fest har det varit, fest så det heter duga både här och i Tunisien.
 
 
 
 
 
Allting är redo bortsett från finjusteringarna som alltid kommer till i sista stund.
 
 
 

Enkelt och så vackert mitt i allt det gröna. Även om inte bilden blev världens bästa är det världens vackraste brudpar.
 
 
 
 
Så bar det av till Tunisien och den stora fina familj vi lärt känna där. Här hade jag tänkt lägga in en liten film från festen med musik och underhållning för barn såväl som vuxna men min tekniska begåvning är begränsad. Alltså får vi nöja oss med bilder.  
 
 
 
 
Brudparet har anlänt så i väntan på mat serverar brudgummen vatten. Han är med andra ord en riktig gentleman.
 
 
 
 
Det var verkligen gott!
 
Kocken måste få en eloge som under mycket enkla förhållande lagat mat till ca 270 personer varav 6 svenskar. Till oss hade han tilllagat maten med flaskvatten eftersom vi inte klarar bakteriefloran i kranvattnet. Vilken omtanke!
 
 
 
 
Kvällen avslutades med dans. Är du uppmärksam kan du hitta också mig på dansgolvet. Det är minsann inte var dag men man kan ju inte göra mer än bort sig.
 
 Till sist lite tunisisk musik för den som så önskar. Vill du inte titta på bilderna kan du ju testa att dansa till. Det är bra för konditionen och bilringarna får så att säga röra på sig lite. Gött!
 
 
 
 
#1 - - Camia:

Vad vackert och spännande. Jag tror minsann jag kan se dig dansa ;)

#2 - - Anonym:

Vilken fantastisk fin brudbukett, Karin

Svar: Ja, visst är den. Fast nu är den ett minne blott men på bild finns den ju.
Maria Bromander