Ljusa minnen.

Publicerat i: Vardagen
 
 
Det är sorgligt när nära och kära lämnar oss. Kvar blir en tomhet och trots det lever vi vidare. Ljusa minnen är värdefulla, de får oss att minnas och dra på munnen ibland. Jag kan till och med känna doften när jag klev över tröskeln till farmor och farfars farstu eller doften av tobak då farfar satt vid köksfönstret och stoppade sin pipa. Det var hemtrevligt.
 
Vid vår husgavel, på solsidan finns ännu ett minne av min farmor. Blommorna på bilden. De växte som kantväxt i farmors land och nu har jag, om inte samma så en yngre generation av samma blomma i kanten på min rabatt. Jag tycker så mycke om dom och framför allt gläds jag åt alla fina minnen från farmor och farfar. Körsbärsträdet, bäcken, arbetshästen, den stora örnen i hallen, farmors goda tårta, kusinerna ...
 
 
 
 
 Tack för alla goda, fina minnen och tack för blommorna! De lyser upp.
 
 
 
 
#1 - - Yvonne:

Härliga minnen du har och fina blommor! Det är fantastiskt att ha dem kvar. Jag har också minnen från farmor o farfar. Har en julkaktus som var farmors bl.a. Det gör livet öite lättare att leva med de goda minnena och sakerna som gör att vi minns mer. Kram Yvonne

Svar: Man fylls liksom av värme. vid solväggen både inifrån och utifrån. . )
Maria Bromander