Rastplats.

Publicerat i: Vardagen
 
 
Jag kommer ihåg hur varmt och gott det var att sträcka ut sig i solen efter att åkt ett antal mil på motorcykel. Min ädla bakdel behövde vila en stund och vi hade stannat till för att ta en paus på en av Smålands vackraste rastplatser.
 
 
 
 
Nu är det november, mörkt, grått, regnigt och ruggigt. Mysigt och gott kan man ha det ändå. Själv tänder jag ljus i mägnder och försöker mysa till det på ett och annat sätt. Jag försöker intala mig att jag tycker om även denna årstid men tvingas ändå inse att jag är tröttare, mer sårbar på något sätt. Därför väljer jag att göra lite som björnarna. Gå i idé eller åtminstone dra ner på tempot ett tag. 
 
När det gäller bloggen kommer det även i fortsättningen ett och annat inlägg då och då även om det inte blir lika ofta. Jag tänker nämligen än en gång sträcka ut mig raklång och vila för att komma tillbaka med nya krafter om några månader. Kanske det blir tidigare. Vem vet?
 
Nu önskar jag er allt gott så hörs vi så småningom!
 
#1 - - anna-lena:

Eller grotta in sig, som man säger i dagstrendssnacket. Känner väl ibland att man kunde låta bli bloggskrivandet... men det är roligt att ha ord och bild att se tillbaka på... och så kliar det i fingrarna att få skriva ibland. Ha en skön vilostund och kom snart tillbaka!

#2 - - Linn:

Det är bra, ta det lugnt och vila när du behöver. Det påminner jag mig själv om också.

#3 - - Yvonne:

Härlig bild! Fortsätt gör som du gjorde då, vila och ta det lugnt. Det behöver vi allihop. Mysa med stearinljus i mängder. Ha det så gott! Kram

#4 - - Mia:

Ja, hallå där... Har du gått i ide? En sådan här dag som idag med snö och stark vind är det nog idet jag borde uppsöka. I stället ska jag ge mig ut för att köpa något gott att äta ikväll... mysa till det riktigt med värmeljus och myspys. Önskar dig en fin andra advent-helg!

Svar: Ja, det är nog så. Livet har lite ställts på kant men snart ... Du har rätt, något gott är inte fel. En lååång promenad skulle dessutom göra gott kanske. Men det är grått ute. Kram till dig!
Maria Bromander