Sovmorgon.

Publicerat i: Vardagen

 

Trots att klockan inte är mer än nio på morgonen har jag hunnit motionera både symaskinen och mig själv. Somliga dagar bara energin finns där och märkligt nog inträffar detta när jag anstränger mig som minst.

 

 Igår till exempel hade jag vilda planer på allt jag skulle göra när jag kom hem från jobbet. Som en urblåst ballong la jag mig på soffan med en bok. Så gick det med den kvällen och boken är nu utläst.

 

 Fördelen med sovmorgon är att jag slipper skrapa rutorna på morgonen. Hösten är här på riktigt och jag inser att helgens besök på uteserveringar var de sista för i år. Nu är det dags krypa in, stänga dörren, ta på sig varmt och göra det bästa av den nordiska vintern.

 

 En som däremot inte går in är den här figuren. Han står i hantverkskvarteren i den äldre delen av Riga.

 

 
Själv inhandlade jag ett par vackra sockor hos en kvinna på marknaden. Om andra tar med sig inneskor när de går bort kan jag väl ta med mig ett par vackra sockor. Känns mer som min stil. Har aldrig kommit överens med "gåbortskor."
 
 

Nu tycker jag vi myser till det med levande ljus och varmt gott te. Föredrar du något annat så går det också bra men vi kan inte sitta här och deppa ihop bara för att kylan är här.

 

Det var förresten nu jag skulle plocka fram alla varma goa sommarminnen för att njuta av dem en gång till.

"Gör sammalunda!"

 
 
#1 - - Anna och en röd stol:

Ja det känns att det blir kallare nu...jag har så svårt för att klä på mig efter väder, det blev vantar på promenaden i morse. Finfina sockar du köpt. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Svar: Tack! Tack! Helt rätt, men vantar är en genial uppfinning. Här kommer en kram i kylan. Sådana kan ju också värma. Kram!
Maria Bromander