Gott Nytt År!

Publicerat i: Vardagen
 
Nyårsafton. Klockan är 15.58 och jag möts av takdropp då jag öppnar dörren för att tända lycktan på trappan. Lite förvånad blir jag allt för att i nästa stund konstatera ” varför skulle det inte kunna vara töväder en nyårsafton”.
 
Det är något visst med nyårsafton trots allt. Inte bara fest och glamor utan även ett stänk av allvar och framför allt kanske förväntan. Jag hoppas åtminstone att varje människa ska få känna det. Själv tänker jag ”ta nya tag” utan nyårslöften, raketer och annat tjo och tjim.
 
I lugn och ro tänker jag och maken fira detta stora samtidigt som vi kurerar oss lite grann. Men fira har vi all anledning att göra. Det var nämligen nyårsafton 1979 vi blev tillsammans och många goa år med nyårsaftnar har vi firat tillsammans sen dess.
 
Jag lovar inget men min önskan inför nya året är i alla fall att börja skriva igen så nu kanske jag dyker upp här lite då och då. Kanske!
 
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och alla andra!
 
 
 
 
#1 - - Bosse Lidén:

Vacker bild och lykta. Grattis till era 36 år. Jag och min fru Solveig blev också ihop en nyårsafton. Tio år efter er. Sedan var vi snabba och gifte oss året efter. I höst firar vi 25 år som gifta. Tänk vad tiden går. Jag hoppas att din önskan går i uppfyllelse. jag tar gärna del av dina texter 2015. Jag är övertygad om att du har mycket tänkvärt att berätta. Kram Bosse

#2 - - Yvonne:

Trevligt att du är tillbaka, har saknat dig. Vi hade också ett lugnt fint nyårsfirande för oss själva för första gången och det var helt superhärligt. Inga krav, bara göra det vi själva ville.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram