Sportlov -14

Publicerat i: Vardagen
 
 
Nu ljuger jag för sportlov har jag inte haft. Jag har haft en härlig semestervecka. Så är det.
Men visst, sport har den ju innehållet eftersom det blivit en och annan stund framför tv-apparaten och OS.
 
Barnen däremot har haft sportlov och även om jag tycker ett sportlov ska vara vitta med gnistrande snö
har det i år varit alldeles tvärtom.
 

Hur som helst föll det en morgon stora, fluffiga, genomblöta flingor och här ser ni ett resutat.
Mitt lilla besök hade tidigare tillverkat en hel snöfamilj men just den här gubben är alldeles speciell.
Vi kan kalla honom "kvarters-gubbe". Orsaken är jag.
 
"Hittar en mormor på att det ska gås en promenad runt kvarteret så får hon minsann hitta på
någotsom gör den promenaden lite mindre tråkigt. En av dom sakerna kan vara
att rulla en klott snö framför sig och se hur stor den kan bli.
Kanske det räcker till en liten gubbe."
 
Livet är underbart och förhoppningsvis gläder man någon i sin omgivning.
 

Nu var det skönt komma in och medan brorsan sov sin skönhetssömn passade vi på att baka både
mjuk kaka och bröd. Tänk vilken liten hjälpreda och så roligt det är att ha barn med i köket.
Barnbarn är nog det bästa som hänt tanten här.
 
Nästa vecka kommer receptet på brödet för så gott bröd måste man dela med sig av.
 
 
 
#1 - - Yvonne:

Barnbarn är guld! Fin snögubbe.
Ha det fint! Kram

Svar: Ja, fint guld. Allt gott!
Maria Bromander

#2 - - Linda:

Härligt med både semester och barnbarnsbesök! :)

Att spinna är jätteroligt! Jag har bara en slända som jag spinner på, men jag ska försöka undersöka möjligheterna att få ihop en hel spinnrock och lära mig använda den. Jag har en spinnrock nämligen, men jag tror det saknas några delar.

Svar: Spännande projekt. Finns säkert någon som renoverar och sysslar med spinnrockar. Frågan är var? Hmm...
Maria Bromander