Den här tröjan var en ren fröjd att sticka. Roligt mönster och ett lättstickat garn som heter Ulrika.
Rent ullgarn så varm lärde den bli. Faran är att den blir för varm eftersom den lilla killen som ska
ha den verkar vara rätt varm av sig.
 
 
 
 
Barngalgar finns tydligen inte längre i detta hus om de inte gömt sig väldigt väl vill säga.
Det blev de gamla gröna som jag egenhändigt målade en gång i tiden som fick stå till tjänst. 
Det står Mia -91 på dom så det var ett tag sen. Vi var några stycken mammor, kommer jag ihåg
som brukade träffades för att måla korgar, fika och bara ha trevligt. Kul!
 
 
 
 
Mönstret till tröjan finns i Svarta Fårets häfte "Höstnyheter 2013 nr 999-005" och mönsternummret är 1483.
I häftet jag fick fanns en del feltryck så se upp och be dem ta fram en bilaga/kopia som är tillrättad.
 
Det är gott att sitta inne och sticka när det blåser och snön yr runt husknuten.
Kanske jag vågar mig ut och hämta lite ved till brasan innan jag börjar på nästa tröja.
Den här gången till en liten tjej.
 
God kväll!
 
#1 - - Yvonne:

Så fin tröja!
Kram

Svar: Tackar så mycke! Den var väldigt rolig att sticka fast det är visst roligt att göra det mesta för de små barnbarnen. ; )
Maria Bromander

#2 - - Anna och en röd stol:

Så fin tröja!! Ha en bra helg. Kram Anna

Svar: Tack! Hoppas den blir till belåtenhet för föräldrar såväl som barn. Allt gott!
Maria Bromander