Vilken skog. En riktig trollskog som kan sätta fart på sagoberättandet. Den lilla parvel jag har i sällskap
är nu inte tillräckligt stor för farmors berättarkonst. Han sover mest och drömmer förmodligen om
allt annat än skogsfolk, djur och troll.
 
 
 
 
Min fyrfota vän är dess mer intresserad.
 
 
 
 
En bortglömd vedrugga kan vara bostad för många av skogens invånare.Vem bor här måntro?
Kanske familjen mus.
 
 
 
Kan detta vara en skattgömma eller är det familjen mus fina granne som bor i denna spännande bostad.
 
 
 
 
Vårlekar, barkbåtar eller njuta av porlande musik och glittrande vatten.
 
 
 
 
Det var några bilder från en vecka med underbart väder. I dag gäller det att hålla i hatten eller som jag, dra upp kapuschongen. Men solen skiner och jag önskar dig en fortsatt god helg!
 
 
 
 
#1 - - Anne-Lie:

Vilken underbar skog att traska runt i. Fint med all mossa på stubbar och stock.
Kram!

#2 - - Bosse Lidén:

Det ser ut som en trolsk och härlig skog. Tids nog kommer han att älska att upptäcka skogsäventyr och lyssna på farmors berättarkonst. En så viktig och berikande syssla som jag önskade att alla barn fick med sig från sin barndom.

Svar: Så rätt!
Maria Bromander

#3 - - Mia:

Det var läcker skog, sådan är underbar att promenera i. Jag har varit ute på geocachingpromenad idag, men det var i stadsmiljö som omväxling. Blåsigt även här... kyligt, men jag hade varma kläder på mig så jag frös inte även om det kunde kännas kallt om näsan ibland... ;-)