Så blev det inget skrivet förra veckan. Orsaken var kanske slarv men framförallt en bok som fullständigt trollbundet mig. Trollbundet är fel ord för det är med skräckblandad förtjusning jag läser och då är förtjusningen minimal. Snarare är skräcken så stor att magen blir en klump för att nästan övergå i illamående.

 

Här kan ni läsa om boken som låg där i ett vackert paket vid julgranen. Ni kan också läsa om två fantastiska författare. Det finns inte ett uppslag i den 602 sidor tjocka boken utan spänning, en gastkramande spänning.  Vilket hantverk!

 

Jag hittade ordet. Gastkramande är just vad den är. Nu får ni ha det så gott! Själv ska jag läsa en stund till.

#1 - - Yvonne:

Ibland är det härligt att läsa spänningsromaner, men jag måste vara "i form" för att orka med det gastkramande. Tack för tipset, ska ta mig an dem när "formen" ånyo kommer.
Ha det fint! Kram

Svar: Håller helt med dig. Det blir ingen vilsam läsning. Den här var nog lite för grov för min smak?
Maria Bromander

#2 - - Mia:

Kepler har trollbundit æven mig. Jag har inte læst den bok du nu varit førhæxad av, men andra... Tack før boktipset, ska se till att læsa æven den hær!

Svar: Den var nästan för mycke men bara nästan ... ;)
Maria Bromander