Tiden går.

Publicerat i: Vardagen
 
 
 Vad fort tiden går är något som tycks vara en sanning för de flesta människor och jag är nog beredd att hålla med. Det är så att jag råkat bli ett år äldre sedan sist och nog undrar jag vart de femtiofem åren tagit vägen. Men börjar jag tänka efter har jag ju varit med om både det ena och det andra så med lite sunt förnuft förstår väl även jag att jag blivit lite äldre än jag är på bilden.
 
 
 

En födelsedag är väl som de flesta andra dagar tänkte jag och gick upp i ottan för att sätta till ett brödbak innan ett av barnbarnen skulle komma. Hennes mamma var tydligen ombedd att jobba lite så där halvakut. Ja, ja sämre saker kan man göra på sin födelsedag än att baka bröd och passa barn så jag lufsade vidare i mina gamla mysbyxor, okammad och planerade ta tag i det där med morgontoaletten i lugn och ro när lillan kom. Vilken perfekt timing jag hade, precis när jag slängde in första plåten stannade dotterns bil utanför men varför i all sindar kom människan inte in. Ringa på dörren så där brukar hon väl inte göra men okey jag går väl och öppnar då.

 

Det var såå nära att jag började gråta, inte för att jag var ledsen eller att de sjöng falskt. Inte för att det var något jag hoppats på men inte fått utan för att jag blev så fullständigt ”tagen på sängen" och så är jag ju en liten lipis. Där stod de med tårta och blommor, teckningar till mormor och minstingen i sin bilstol undrade nog vad i all sin dag är det som händer.

 
 
 
 
Här kan ni se ett porträtt av mig. Konstnären har varit snäll och dragit av några kilo men för övrigt är det nog inte så illa. Vill bara förtydliga att jag har en blå tårtbit i handen och solen skiner. Perfekt. Den andra tavlan kan  enligt konstnären föreställa en tågbana. Där det klumpar ihop sig lite kolliderar tågen men kanske det är så för det var precis vad som hände några minuter tidigare när vi körde med det elektriska lilla Brio tåget morfar investerade i i Gävle. 
 

Fotot nedanför visar resultatet av vad ytterligare femtiotre år gjort med mitt utseende. Kanske inte är så söt och fin som när jag var två längre men igår bevisade jag att åka rutschkana är fullt möjligt även för en äldre dam med en del skavanker här och var. Baka bröd är jag också en hejare på och göra små barnmackor av en hålkaka är lika mysigt nu som då.

 

 
                                            
                           

Tänk att en dag som är som de flesta andra kan bli så helt fantastisk faktiskt fylld av både glädje och lycka.

 

 

Många många stora tackkramar!

 

 

Maria

                                                                              
#1 - - Mia:

GRATTIS i efterhand! Det blev en fin överraskning för dig och en och annan lyckotår är inte så dumt att fälla, även om det kan kännas jobbigt just då när man egentligen vill se hellycklig ut!

Jag tycker nog att du är fin på båda bilderna... du har åldrats med värdighet... Å andra sidan... 55 år, ja, är det inte då som livet börjar på allvar. Småbarnsåren förbi, fått en massa livserfarenhet och de flesta är fortfarande friska i sina kroppar! Önskar dig många goa år framför dig... ;-)

Svar: Tack Mia! Det är nog då livet börjar fast jag har nog trivts med de flesta åldrar. Tonåring däremot vill jag inte bli igen. Det är bra att vara 55 ... Ha det så gott!
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Vilken söt tvååring och vilken härlig överraskningsdag du fick. Bra att du förklarade det där med blå tårtan. Du är rena ungdomen och har inte levt på femtiotalet som jag. Hm! okej. Tio månader hann jag med innan det blev sextiotal.
Kram Bosse

Svar: Små barn behöver någon att se upp till så det var ju väl att det föddes barn också på 50-talet och vi kan väl säga att vi inte är äldre än vi känner oss. Tycker inte du det? :)Kram till dig!
Maria Bromander

#3 - - Yvonne:

Grattis! Helt underbar bild på dig som 2-åringmed smock på klänningen.(Du är fin idag också.)
Finns inga bättre konstnärer änbrnbarnen, de är bara helt underbara.
Ha det fint! Kram

Svar: Det här med konstärer har du verkligen rätt i. Du ska också ha det riktigt gott.
Maria Bromander

#4 - - TantGlad:

Grattis i efterhand.
Tycker du är lika söt nu som då. Glad och söt.
En varm kram till dig

Svar: Du är snäll du men utseende är inte allt. ;) Ha´t så gött!
Maria Bromander

#5 - - Lotta:

En stor och varm Garttiskram från mig! Överraskningar är ju såååååå roligt. Vilken härlig dag att minnas när solen inte vill visa sig :-)

Kramar

Svar: Tack och kram till dig också! :)
Maria Bromander