Snövit.

Publicerat i: Vardagen

Det funkade inte att läsa. Uppenbarligen ville varken min kropp eller huvud riktigt som jag ville. Det jag läst tidigare var helt borta när jag nästa gång tog boken. Så frustrerande och allt detta på grund av en kroppsdel som absolut inte borde ha med läsning och minne att göra. Men som jag själv alltid sagt, kroppen är en helhet.

 

 Det var då jag blev erbjuden att låna en ljudbok. Min tidigare erfarenhet var att dessa var utmärkta på långa resor men det var också det enda. Hur som helst fick jag den här gången en underbar läsupplevelse även om det var med öronens hjälp. Det var underbart kunna ta till sig en bok igen, dessutom en ganska avancerad sak.

 

 

 

 

Snövit ska dö är en omtumlande story med högt tempo. Som läsare kastas man fram och tillbaka, det gäller att hänga med samtidigt som slut-scenariot absolut inte är förutsägbart vilket jag uppskattar. Med andra ord är detta en nervkittlande deckare och jag beundrar författaren som lyckas hålla ihop alla tåtar. Nele Neuhaus har jag inte läst tidigare men det är en författare jag vill läsa mer av.

 

Händelserna utspelar sig i den lilla till synes pittoreska byn Altersheim. Tobias har suttet av ett långt fängelsestraff och kommer hem till sitt barndomshem. På en byggarbetsplats i närheten hittas skelletet efter en ung flicka. Flera mystiska saker inträffar och kriminalpoliserna Pia Kirchhoff och Oliver Bodenstein får reda i spåren efter såväl nya som gamla brott. Mer än tio år tidigare försvann två unga flickor och nu försvinner ytterligare en ung flicka som dessutom påminner om henne. Inte är det svårt förstå vem som blir misstänkliggjord. En kort beskrivning på en avancerad historia som rymmer mycket. HÄR kan du läsa mer.

 

 

Önskar dig en bra och spännande läsupplevelse.

 

Maria

 

#1 - - Pernilla:

Har också lånat ljudböcker och lyssnat under tiden jag jobbar. Men det är ett tag sen nu. Måste ändra på det. Tack för tipset på boken.
/P

Svar: Trevlig helg!
Maria Bromander