Det började med nytt datasystem på jobbet, fortsatte med att datorn kraschade. När den nya var någorlunda och jag känner mig så där säker på den slocknar mobilen bara så där utan vidare. Nu försöker jag lära känna denna nykomling och snart är nog alla appar på plats. Inte för jag har så många men man gör mer än man tror med den här lilla manicken. Värre är det med datorn för där saknas både ett och annat eller så leker det bara kurragömma ett slag. Hur som helst finns det på en hårddisk nere i snickerboa. Jag tror den kallas hårddisk. 

Fast nu sitter jag i en bil utanför racketcentrum och väntar på mina jobbarkompisar. Snart ska här bowlas och i väntan på detta knackar jag förbrllt på nya lilla manicken. Faktiskt första gången jag skriver ett inlägg på en mobil. Undrar just hur man lägger in en bild.

Där ser ni det blev alldeles galet men visst kan  de få vara först då så fina som de är hästapållarna. Dessutom bor de alldeles i kanten på vårt lilla samhälle. Jag gillar ha djur o natur på nära håll. Här börjar de bli kallt så det får  bli fingervantar på nu. Ni vet väl att det finns fingervantar med touchfunktion. På återseende. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge till nästa gång. 

 

Maria

 

#1 - - Gunnel:

Datastrul är irriterande. Jag har tack och lov en dotter på nära håll som brukar fixa det mesta. Jag är för lat för att själv engagera mig. Jag vill bara att det ska fungera. Hoppas det blir bättre.

#2 - - Mia:

Ny dator, ny mobil och jag vet inte allt vad det var. Kämpa på! Hinner du med julbestyr också? :-)

Jättefin bilder på hästarna.

Svar: Bra kamera i manicken. :)
Maria Bromander

#3 - - Anonym:

Bra jobbat! Har aldrig skrivit inlägg på mobilen. Att kommentera funkar med klumpiga fingrar. Vill byta telefon eftersom denna är full av det mesta, men drar mig utav just den anledningen. Ha det gott! Anna-Lena

#4 - - AE:

Välkommen åter!

Svar: Tack!
Maria Bromander

#5 - - Anki:

Jobbigt med datastrul och likaså att lära sig en ny mobil. Tycker du fixade det bra - att göra ett inlägg med telefonen, menar jag... något jag aldrig vågat mig på :)
Fina bilder på hästarna!
Önskar dig en fin adventssöndag!
Ha det gott!

Svar: Önskar dig detsamma och en fin ny vecka när den kommer. Kram.
Maria Bromander

#6 - - BosseLiden:

Hästarna är söta.
Du leder med 1-0 över mig. Korta meningar blir det på mobilen.
Jag var förr väldigt förtjust i bowling. Hoppas du fick någon strike.
Decemberkram Bosse

Svar: Stråkar blev det några så jag var en lycklig förlorare trots allt. Ha nu en riktigt go vecka framöver. Kram Maria
Maria Bromander

#7 - - Pernilla:

Åh så trist när saker går sönder. Men kul med ny telefon, verkar det som? Jag bloggar bara i mobilen numera. Så smidigt och man kan ta tillvara de små stunderna när man väntar eller så.
/P

Svar: Pracis. Det är det som är finessen. FAst jag skriver visst inte ändå. Hmm...
Maria Bromander

#8 - - Mia:

GOD JUL! Hoppas du är ledig och kan njuta tillsammans med dina närmaste!

Allt gott från mig!

Svar: Tack Mia! Önskar också att du har en riktigt fin och go helg. Gott nytt om vi inte hörs innan. Maria
Maria Bromander