Om en vecka är det Alla hjärtans dag. En fin dag som jag upptäckte i slutet på 70-talet. Men mer om det i slutet på veckan.
 
 
Nu har jag bara ett litet förslag till dig som har tid, lust och kunskap i virkning. Varför inte virka ett hjärta istället för att köpa söta och i min smak sliskiga gelehjärtan till din vän. Nu vill ju inte den vackra bilden jag har vara med men klicka HÄR så vimlar det av hjärtan i alla färger och former. Klickar du dig sedan vidare så finner du nog ett mönster. Skulle vara spännande se hur ditt hjärta kommer se ut. Lägg in det på din sida så tittar jag in till dig. Kanske mitt är klart på söndag 14 februari. Men lovar något gör jag inte. Det skapar bara press och press är inte bra. Vi ska ha roligt här i bloggvärlden.
 
 
Ett annat förslag kan ju vara att bjuda på en go fika. Bjurbäcks hembygdsgård har dock inte öppnat ännu så det får ske på annat sätt. Huvudsaken vi är vänliga mot varandra.
 
 
 
 
I dag blev det väldigt kort här men vad spelar det för roll.
Viktigast är att ni alla får en riktigt fin vecka.
 
 
Kram
 
 
Maria
 
 
#1 - - wiolettan:

Oj, så gott det ser ut med tårta och jordgubbar. Det påminnner mig om att jag har inte ätit någon semla ännu i år, snart dags.
Virka gjorde jag som ung, men nu är min vänstra hand inte sams med mig, så jag får avstå, men jag håller med dig, ett mycket bra förslag.
Kram!

Svar: Imorgon är det dags för semlan. Själv får jag avstå men ser fram emot jordgubbstårtan. Det är besvärligt när kroppen inte riktigt vill längre. Som väl är finns ju annat som också är roligt. Allt gott till dig!
Maria Bromander

#2 - - Yvonne:

Vad snällt av dig att lägga ut länk till alla inspirerande hjärtan. Alla Hjärtans Dag är en så vacker dag tycker jag. Fast jag gillar ju inte den här köphysterin alla dessa dagar för med sig. Men det är betydelsefullt att ha nå´t skoj och trevligt att se fram emot som avbrott i vardagen. Du gav mig inspiration att göra hjärtan. Får se vad som kan bli.
Min son är född den dagen men i början av 70-talet visste då inte jag att det var något särskilt med den dagen. Det kom senare, men det är fint att ha sin födelsedag då.

Ha det fint tills nästa inlägg! Kram

Svar: Han visste vilken dag han skulle komma den grabben. Tog inte vilken som helst. Bra smak. Den där köphysterin retar mig rätt rejält för hur vore det om vi någon gång kunde tänka på annat än pengar. Men så resonerar kanske inte en riktig köpman med eget företag. Fast jag skulle dela ut hjärtan till höger och vänster den dagen. De behöver inte vara så märkvärdiga. Det är tanken som räknas. Ha det gott!
Maria Bromander