Nytt projekt.

Publicerat i: Vardagen
 
 
Bilden talar för sig själv. Jag vill på allvar börja lära känna min nu ett år gamla leksak. Inte helt enkelt men skam den som ger sig. Misslyckas jag är väl inte det hela världen.
 
 
 
 
Katastrof. Vad gjorde jag för fel? Bara att ratta vidare bland bländare, slutartider och hoppas på bättre tider. Jag menar foton. Träna, träna ...
 
 
 
 
Överlåter till sist åt kameran själv att sköta inställningen. Blev betydligt bättre och jag har bara att kolla vad den använde för siffror av olika slag. Nästa gång gör jag det själv.
 
 
 
 
Ibland får man vara lite bekväm av sig. Annars hade de väl inte gjort en kamera med den finessen eller hur. 
 
 
 
Kram!
 
 
Maria 
 
#1 - - Mia:

Du kanske ska hänga med till västkusten framåt våren på en helgkurs i fotografering.... !?

Svar: Låter intressant. Mycket intressant.
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Självklart ska du bli bästis med din ettåring.
Det verkar vara mycket att lära sig. Då är det bra när man blir erbjuden hjälp med det automatiska. Vissa saker får ta tid. Jag tycker redan du tar bra bilder.
Söndagskramar Bosse

Svar: Precis, vissa saker får ta tid och bli det det blir. Bara man har roligt. :) Vårkram!
Maria Bromander

#3 - - Gubben:

Har själv en Samsung NX11 sedan några år tillbaka. Tror jag köpte den 2012 och då man tar foton så sällan med den så blir man som en nybörjare varje gång tycker jag. Idag blir det mest bilder med mobilkameran. Fast visst blir det bättre bilder med en ordentlig kamera.

Svar: Men mobilerna tar fantastiska foton numera och så är den ju så gott som alltid med. Får se om jag lär mig något. Ambitioner är en sak men vad det blir av dom en annan. :)
Maria Bromander

#4 - - Yvonne:

Jag vill också bli mer kunnig i att sköta min fina kamera, men tycker det är svårt. Har inte så mycket tålamod och då är det lättare att ta till automatiken. Men tänker att en dag så SKA jag lära mig, Får se när den dagen kommer.
Lycka till med ditt fotande!
Ha en fin vecka! Kram

Svar: Det är alldeles väldigt svårt och automatiken är åtminstone för mig det mest säkra kortet. Oj, ja kortet. ;) Kam till dig också.
Maria Bromander

#5 - - Gunnel :

Jag beundrar din beslutsamhet om att lära dig mer om kameran. Själv har jag inte det tålamodet, tyvärr. Jag blir lite avundsjuk när jag ser så fina foton de som verkligen kan fotografera tar. Ha det bra.

Svar: Lite avundsjuk men man kan också njuta av dom och önskar att man kunde fånga det där magiska själv. Om det går är en annan sak. :)
Maria Bromander