Känslor.

Publicerat i: Vardagen

 

Ibland finns det mycket att berätta men orden vill liksom inte komma fram än mindre fastna på ett papper. Känslan är att man inget har att berätta fast riktigt så är det inte. Det har hänt att jag ifrågasatt människors känslor då de kommit nertyngda av diverse problem. För vad finns det som säger att en känsla är sann? Vad grundar den sig på? Nu tror jag det är dags jag börjar ifrågasätta en del av mina egna så kallade  känslor.

 

Igår tänkte jag mig den dag som idag är som en ganska grå och besvärlig dag. Kanske det var en orsak till att fotot jag tog blev just mörkt trots att jag tog det när solen stod som högst på himlen.

 

 
 

Riktigt så illa blev det nu inte. Otrevligt och obehagligt men med rejäl och noggrann sjukvårdspersonal som tar sina patienter på allvar  går det bättre genomlida både ett och annat.

 

Nu hade jag ju förberett mig genom att lagra upp så mycket roligt som möjligt att tänka på. Smörjt in händerna med handkräm från Kreta att lukta på och så vidare. Jag lyckades lite si och så. Man måste ju försöka vara artig också och hänga med i samtalet som de säkert hade bara för att jag skulle glömma bort var jag var. De lyckades nästan och jag är mycket imponerad av dessa underbara människor. Tänk att jag får vara ”kollega” med dem om än på lite håll och det var svensk sjukvård när den är som bäst. Hoppas de hann få sin lunchrast.

 

Nu hade jag ju tänkt berätta en del av de där små sakerna jag peppade mig med men tyvärr. Får spara lite till nästa gång och ta nu inte det där med ifrågasättande av känslor för allvarligt. Det finns många olika känslor och en del ska tas på allvar. Känslor är komplicerat till max.

 

Nu önskar jag er alla en riktigt god fortsättning på det nya året och var riktigt rädda om er!

 

Kram

 

Maria

 

 

#1 - - Yvonne:

god fortsättning till dig kära vän!
Kram

Svar: Kram min vän! Hoppas livet är gott för dig.
Maria Bromander

#2 - - Mia:

Hmm... jag hoppas det inte var något allvarligt du var på sjukhuset för... för jag tror det var där du var.

Önskar dig en fin trettonhelg!

Svar: Det var sjukhuset och inte tror vi det är allvarligt eller farligt. Ta väl hand om dig och trevlig helg min vän!
Maria Bromander

#3 - - Bosse Lidén:

Det är ett stort, personligt och viktigt ämne du har som rubrik. En del har känslorna utanpå. Andra bär de hemligt bakom en rustning av stål. När man är med människor som står en nära är det underbart att kasta loss. Vissa människor är svårtydda men kan vinna i längden om man ger dem en chans. Psss. Jag gillar ditt foto. Januarikramar från Bosse

Svar: Samtidigt är det tur de finns. För tänk om vi aldrig kände något så enformigt det skulle bli. Undrar just om det ska sluta snöa snart så jag slipper gräva fram gravstenar imorgon. :)
Maria Bromander