Matmarknad.

Publicerat i: Vardagen
Jönköping är en blåsig stad och var så även idag. För övrigt kan man säga att vädret var i allra högsta grad omväxlande. Ena stunden vräkte regnet ner för att i nästa stund tvärt sluta.
 
 

 
Själv klarade jag mig utan att bli särkilt blöt och jag misstänker vad det kan bero på. Smet man in i ett stånd för att undvika de våta dropparna var det väldigt lätt handla lite extra. Dessa läckerheter var i just ett sådant tält dit många tog sin tillflykt eftersom det var ganska rymligt. När regnet var över hade några bitar hamnat även i vår påse. Vädret tycks gynna försäljarna oavsett, för inte hade vi gått in dit om solen skinit.
 
 
 
 
Antingen har jag kommit i matåldern eller gripits av en nyfikenhet på lite främmande mat för jag drabbades av någon slags mateufori. Med hem fanns både ett och annat. Bland annat nässelost, passionscurd, päron och ingefärsmarmelad och vad tror ni om den här kombinationen. 
 
 
 
 
 Får se vad det blir till kvällsmat. Matchen Island-Frankrike kräver nog också lite tilltugg. Undrar när jag blev intresserad av fotboll förresten. Det är inte bara världen som är ur led, tanten här är det också eller så har  jag äntligen vridet mig tillrätta. Vet faktiskt inte vilket.
 
 
Heja Island!!!
 
 
Kram Maria.
#1 - - Yvonne:

Vilken trevlig marknad du hamnade på, ser gott ut det mesta!
Vädret är verkligen lite omväxlande kan man säga. Bra att man inte behöver vattna i trädgården just nu, men det kan räcka med nederbörden ett tag nu. Tyvärr ser det ut att fortsätta i veckan!
Njut av dina godsaker och ha det fint! Kram

Svar: Ja, det vore skönt med lite sol och värme nu även om jag var väldigt glad när regnet kom och gjorde slut på torkan. Det behövs väl mer men vi behöver ju sol också. Allt gott!
Maria Bromander

#2 - - Mia:

Du har betydligt mer positiva upplevelser av den internationella matmarknaden här i sta´n. Idag packade de ihop i alla fall och ger sig iväg och jag kommer inte att sakna dem. Hutlösa priser i det stånd jag handlade. Sedan var jag inte intresserad mer! Tänk vad en knalle kan göra bedömningen av hel marknaden!

Svar: Bland det positiva fanns säkert minst lika mycket i mina ögon "skit". Ta betalt har de vett till och hade inte Magnus haft ögonen på skaft hade jag blivit lurad på en hundring men som vanligt börjar man inte dra det negativa först. Åtminstone inte i bloggen. Undrar varför det är så? Tråkigt du inte hittade något du gillade.
Maria Bromander