Ett hopp.

Publicerat i: Vardagen
Igår berättade jag om en diktsamling jag köpte för bara tio spänn på vår lilla utflykt. Här kommer ett smakprov ur den. Gun-Britt Salomonsson heter författaren.
 
 
 
Ett hopp
 
som inte hålls vid liv
faller ihop
som en vissen blomma
Hoppet måste vattnas
och som en blomma
- ges näring
Även om resignationen
kommer smygande
mellan näringsintagen
 
 
 
 
 
 
 
Återanvänder en gammal bild som jag nog tycker säger något om hopp och att hoppas. Att göra ett mc stopp vid Skuru hatt och dessutom börja klättra omkring i mc kläder var väl lite vågat men allt gick bra och utflykten som nu har några år på nacken är ett fint minne. I bild min sons sambo och hennes mamma.
 
 
Släpp aldrig hoppet!
 
 
Maria
 
#1 - - AE:

Elna kommer jag alltid att ha kvar! Glad midsommar du å!

Svar: Klokt. Mycket klokt.
Maria Bromander

#2 - - Yvonne:

Ja, hoppet är verkligen något vi måste hålla vid liv i dessa dagar. Hopp om en bättre värld med klokare och snällare människor...
Ha det gott kära vän! Kram

Svar: Så sant, men så lätt det är att tappa modet inte minst när det gäller det. De goda krafterna finns ju trots allt. Det är gott att veta. Stor midsommar kram till dig.
Maria Bromander