Njut av sommaren!

Publicerat i: Vardagen
I går var jag och hälsade på Tages lillasyster. Man kan säga att hon är så "färsk" att hon inte fått något namn än men lillasyster är hon, det går inte komma från. Naturligtvis hälsade jag på Tage också. Vi lekte och hade en hel mysig eftermiddag tillsammans. Att han var stolt över lillasyster, det gick inte ta fel på och även om hon nu mest sov så fick hon ett par kramar av storebror när det var matdags. Även jag fick känna på den lilla prinsessan och visst kommer hon få ett väldigt fint och somrigt namn men vilket återstår att se.
 
 
 
 
 
Nu lägntar jag efter att plocka smultron med alla mina söta små ungar. De stora med förresten. Detta smultron har förirrat sig in i växthuset och eftersom jag inte har hjärta rensa bort så goda bär blir de extra stora och söta där inne. Det gäller bara att hålla efter dom så de inte tar över hela växthuset. Tomaterna måste få lite svängrum också.
 
 
På måndag börjar semestern men först en jobbarhelg.
 
 
Allt gott!
 
 
Maria
#1 - - Pernilla:

Verkligen smart att ha smultron i växthuset. Jag tror jag stjäl idén och sätter in några rankor. Jag har smultron i en rabatt och där sitter fåglar och kalasar för fullt. Grattis till den färskaste prinsessan!
/P

#2 - - Gunnel :

Mina multron som jag har i en stor kruka hinner jag aldrig smaka. Det är fåglarna som har kalas där i stället. Bra idé att ha dem inomhus.