Skriva och samla.

Publicerat i: Vardagen
Daggkåpan står där ute och samlar regnvatten. Jag ser den från mitt skrivbord och eftersom jag är fascinerad av hur regndropparna lägger sig tillrätta på bladen tar jag mig en snabbis ut i trädgården.
 
 
Det är blött, mycket blött vilket ju faktiskt är bra. ”Heja regnet, men sluta gärna när mina hallon fått tillräckligt.” Dessutom dammade det faktiskt när jag, förlåt vi, skulle så lite morötter härom kvällen. Det behövs regn nu. Så är det bara. Måste jag inse även om min längtan efter sol och uppehåll är stor.
 
 
 
 

Igår kom tidningen Skriva vilket ju passar alldeles utmärkt när nu vädret är lite ruggigt. Därför har en del av dagen tillbringats här vid skrivbordet. Nu kommer jag sitta här en stund till, närmare bestämt en timme för att lyssna på skriv-TV. Låter säkert mer än vad det är. Jag är ingen författare  men jag gillar att skriva. Tycker det är roligt och spännande. Samtidigt gör jag det mest för just den sakens skull. Glädjen i att bara få ägna sig åt något är större än att alltid prestera, vara duktig och bäst i det man gör.

 

Även jag kan kalla mig samlare om inte annat så på området skriva. Alla små storys blir inte klara och naturligtvis vill jag veta hur det kommer sluta. Alltså ligger de här, ibland lite dammiga i lådan eller är de i en mapp i datorn. Problemet är att de finns mest överallt. Är det tiden nu igen, eller … men tid har jag ju lika mycket som alla andra, måste bara … Fy Maria, skriv en halvtimme, gör något och skriv sedan en skvätt till så du får veta hur det går för Anton och mormor någon gång. Snart är han ju tonåring. Ta ditt ansvar kvinna!

 

På tal om tonåringar träffade jag Veronica Maggis på nätet idag. Här hennes låt om hur det kan vara att vara just 17 år. HÄR. För mig var hon ny men vilken go röst. Trevligt med nya bekantskaper. Tror ni hon är med på Melodikrysset imorgon för isåfall kanske jag kan något.

 

 

Trevlig helg alla vänner!

 

 

Maria

 

 
#1 - - anna-lena:

Häftigt! skriver du? Ja, det gör ju jag också.. men mest påbloggen. Några kåserier/krönikor i lokaltidningarna....reportage i de samma då vi gjort något att uppmärksamma i skolan...
Regn! Yes! toppen! Visst är det härligt med sol, men regn måste till också. Jag trivs bäst då det är växlande molnighet och 20 -22 grader. För varmt r bara jobbigt. Molnfritt i flera dagar är jobbigt. Regn i flera dagar är heller inte kul. Men just nu behövs det. Mina jättedaggkåpor är bara för mycket. Fast fina. Men för stora. Sprider sig lite väl bra. Ha en god helg!

#2 - - Mia :

Skriva har jag alltid gillat, ända sedan skoltiden. Jag tillhörde de som gillade uppsatsskrivning! Inte så många som var... :-) Därför jag bloggar. Har tänkt till och från att gå någon skrivkurs, men det har stannat vid tanken och får nog stanna där. Satsar hellre mer på foto... Det är spännande och kan utvecklas mycket om man lägger tid och energi på det!