Tyvärr hinner jag inte fara runt i huset och leta längre nu eller kanske det är så at jag helt enkelt gett upp. Så kan det vara när ordningen på prylarna är rätt okey men man inte har helt koll på allt. Här kommer i alla fall vad jag skrapat ihop den 30:e och sista av Bosses tävlingar för den här gången. 
 
  B    D    E 
 
 
    K     L 
 
 
   V 
 
 
Fotoalbum, diabilder, kassettbanden är inte enbart musik utan även en del undervisning, de köpta band jag har kvar är mest barnband, det utan märkning av Thomas Boström. Det här med julkorten fattade jag väl fel, det skulle ju varit vanliga vykort. Ja ja ... LP-skivor, singlar, Kittyböcker men Enid Blyton är försvunna. Utlånade? Till sist en del av mina dagböcker jag skrivit under årens lopp från grundskolan till idag. Nu är det långa avbrott emellan varven men men alltid något. Nu gick det undan och det är dags för ett djupt andetag och lunch.
 
 
 
 Ta nu väl hand om er och trevlig helg!
 
 
 
Maria
 
 
 
 
 
 
#1 - - Pernilla:

Kassettband! Oj! Tänk att sitta och spela in från radion. Lyckades alltid få med den första bokstaven när Kaj Kindwall bröt in och började prata.
Dagböcker har jag också liggande någonstans. En hel bärkasse. Skulle nog inte våga läsa de nu. Mörkrädd är jag ju redan, menar jag, haha!
/P

Svar: Skulle varit med ett klädesplagg från ungdomen också. Kom precis på att jag har en blåblus kvar. Får skriva ett inlägg om den istället . Det känner jag igen, kaj kindvall kom gärna med på ett hörn hur man än gjorde. Roliga minnen. 😊 ha de så gott!
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Tomas Boström lyssnar jag på ibland. Vi har fyra CD med Gotlandsmannen.
Kaj Kindvall hade/har en perfekt radioröst.
Hade du fått med två plagg som du själv bar hade du nått tionde platsen med en poängs marginal.

Tack för din medverkan under året. :) Snart kommer ett blogginlägg och en inbjudan om korsordtävlingen/leken i november. Den går mycket snabbare. )
Trevlig helg
Bosse

Svar: Vi får se hur det går med tävlandet i fortsättningen för min del. Men roligt har det varit och du ska ha tack som har lagt ner så mycket tid och engagemang för att roa mig och andra som tycker det är kul och behöver något som distraherar. Ha det gott!
Maria Bromander

#3 - - Comsi Comsa :


Bra jobbat! Du hade ju sparat mycket. :)

Kram❤

Svar: Finns nog mer men var. Frimärken hittade jag i mängder. Fast det var makens men i alla fall. Vad ska man med dom till? Kanske kommer i en framtida tävling, vem vet. :) Kram till dig!
Maria Bromander

#4 - - The Swedish Wildflower:

Vad mycket fint Maria och vilka härliga minnen bland allt det sparade. Jag är en sparare då det kommer till en del saker och framförallt då böcker, skivor, foto, brev, barnens teckningar och annat sådant som betyder mycket både på ett känslomässigt plan men också för att det är en del av mitt liv. Däremot har jag genom åren blivit bättre på att rensa i klädgarderoben och slänga/ge bort sådant som jag aldrig använder utan som bara hänger där. Hrm, jag tror allt attdet är dags för en ny rensning snart. ;)

Tack kära Maria för dina fina ord hos mig senast. Du är en pärla vännen.♥

Jag hoppas att du har det gott och att oktober är lika färgstark och vacker hos dig som den är här hos mig? Ta hand om dig!

Kram Lotta

#5 - - Gunnel:

Jag trodde att jag var en storsamlare, men jag märker när jag ska försöka delta i Bosses tävling att det är jag definitivt inte. Du har en hel del kvar, ser jag. Kram

Svar: Rensning blir man nog aldrig klar med. Det värsta är att det finns mer gammalt och ibland är det trots allt rätt roligt att man inte rensar för hårt. Kram till dig också!
Maria Bromander

#6 - - Lotta:

Bra kämpat! Allt mitt sådant är nerpackat, lever lite mellan två världar och då är det jättebra med ett stooooooooort förråd. Men jag skulle nog kunna skrapa ihop ett och annat om jag bara visste i vilken av de hundra lådorna jag skulle leta i. Kanske skulle bli vinterns projekt att reda upp i lådorna 😁.
Sista dagen denna månaden, den ägnar jag med barnbarnen 👏😉
Kramelikram

Svar: Trevlig avslutning på månaden måste jag säga. Själv började jag den nya med två små solstrålar på besök. Det får går före det där med lådor, fönsterputsning ... :) Ha det så gott!
Maria Bromander

#7 - - wiolettan:

Det var intressant att leta i gömmorna och hitta en del. Du har ju en mängd saker ifrån förr. Så många Kitty böcker, jag hittade inte en enda och tror inte att jag har någon heller.
Bra jobbat.
Ha det bra och sköt om dig.
Kram!

Svar: Mycke intressant och när jag bara tänkt ett tag till kom jag på att det nog finns mer men ordningen är väl inte den bästa här i huset. Kram min vän.
Maria Bromander