Gnistra.

Publicerat i: fotoutmaning
Veckans ord är gnistra och mitt bidrag får helt enkelt bli en mobilbild tagen i går kväll. Då jag kom hem efter en fullspäckad verksamhetsdag var det underbart få tända levande ljus i huset för att bara sjunka ner i en fåtölj och slappna av en stund. Dagen var späckad på flera sätt. Utöver all info, diskussioner med mera bestod lunchen av ett dignande julbord. Gott, gott, gott men mitt samvete gnager allt lite då jag vet att långt ifrån alla på vår jord har mat på bordet. Trots detta kan man säga att jag försåg mig med mer än jag behövde.
 
 
 
Nu är det dags för mig ila iväg till några av mina barnbarn med lite klappar. I år är det nämligen bara barnbarnen som får klappar och maken förstås, fast vi köpte temuggar till oss själva och varsin bok. Sedan slog vi in böckerna bara för att de barnbarn som kommer hem ska tycka det är spännande. Så kan man också göra. Du kan få en liten enkel klapp genom att klicka på bilden.
 
God Jul
&
Gott Nytt År!
 
 
Maria
#1 - - Ditte:

Tack för ett gnistrande och fint bidrag.
Och ett ljus värmer på många sätt. Kan verklugen behövas nu.
Fint att lyssna till julklappen som också lyste upp. Stort tack!

Svar: Det är märkligt när man tänker på det. Skillnaden på vad ett elektriskt ljus eller en levande ljuslåga sprider omkring sig. Men allt har sin plats. Allt gott till dig!
Maria Bromander

#2 - - Beppan:

Tack för en härlig stund för både öga och öra!
Önskar dig en riktigt God Jul!

Svar: 🎅God Jul!🎄
Maria Bromander

#3 - - By blixtra:

Så skönt att bara sätta sig ner och mysa vid ett tänt ljus efter en intensiv dag.

Svar: God Jul! 🤶
Maria Bromander

#4 - - BP:

Visst är det märkligt att man alltid äter för mycket när man ser läckerheterna på ett julbord. Helt naturligt tror jag;-)

Svar: Så är de'.🎅
Maria Bromander

#5 - - Karin:

Ett enkelt ljus kan gnistra mycket och skänka frid. En underbar bild.
Och du, tack för musiken en av de vackraste julsånger jag vet!
Julkram till dig från Karin

Svar: En ytterst simpel bild men den fick duga. Julkram på dig!
Maria Bromander

#6 - - Anki:

Tack för en värmande bild och härlig musik!

Svar: 🤶 God Jul!
Maria Bromander

#7 - - Eva%252520Hellstr%2525F6m:

Så jättefint inlägg på temat för både öga och öra. God Jul!

Svar: God Jul! 🤶
Maria Bromander

#8 - - Anonym:

God Jul till dej oxå!

Svar: 🤶
Maria Bromander

#9 - - Birgitta Malmstedt:

Låter perfekt! Att unna sig ett tänt ljus när man kommer hem efter en intensiv dag. Blir säkert en trevlig jul med familjen också! God jul!

Svar: 🤶
Maria Bromander

#10 - - Helen:

Så skönt att slappna av med ett gnistrande, levande ljus efter en intensiv dag. God Jul till dig!

Svar: en bra julafton till dig. själv åker jag till jobbet i privata kläder dagen till ära. 🤶
Maria Bromander