Röd.

Publicerat i: Vardagen
Här sitter en trött liten flicka som förmodligen borde gå och lägga sig. Om man får tro en del personer i min omgivning är benämningen flicka kränkande. Förstår inte riktigt hur det blev det. Själv har jag varit en flicka hela mitt liv och är så fortfarande även om jag råkar ha några år på nacken. Kommer ihåg när pappa frågade sin då 40-åriga flicka vad hon skulle bli när hon blev stor. Han frågade med glimten i ögat och kärlek i rösten. Då hade jag precis börjat en utbildning i terapi och själavård men svaret på frågan vet jag inte ännu. Framför allt inte ikväll för jag är så trött men veckans färg i fotoutmaningen den vill jag vara med att sprida. För de flesta av oss tänker nog kärlek då vi tänker på färgen röd.
 
 
Jag tycker om färgglada kläder den här mörka årstiden så här är en av mina röda vinterjackor.
 
 
 
 
Idag har jag varit och köpt garn till ännu en liten Pippi tröja den här gången till en liten go tös vid namn Inez.
 
 
 
 
Ett äpple mellan varven smakar bra och tänk snart kan jag plocka dem ute i trädgården igen.
 
 
 
 
Men här kommer sommarens guld och med den bilden vill jag ge dig som inte riktigt trivs med årets konstiga vinterväder hopp om att en annan årstid är på väg.
 
 
 
 
Kram
 
 
Maria
#1 - - m:

Vilka fina bilder. Snart är det jordgubbstider igen. DEt står inte på.

Svar: Sommaren längtar jag till men ändå är jag glad att jag bor i ett land med årstider. Önskar dig en trevlig helg!
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Hej där du glada tjej! Fint med lite färg i vintermörkret ... härliga röda bilder!
Önskar dig en fin dag!

Svar: När jag skrev var jag inte så särskilt glad men nu har det vänt och jag är glad och väl till mods igen. Hoppas allt är bra med dig o trevlig helg!
Maria Bromander

#3 - - Gunnel:

Blir lite nostalgisk när jag ser Pippitröjan. Jag stickade en exakt likadan modell till mina döttrar när de var små.

Svar: Undrar hur länge just Pippitröjan stickats och i hur många olika modeller. Men vad spelar det för roll, fin är den. En sak tycker jag inte om. JAg kan gå in och läsa hos dig men när jag försöker kommentera då är det stopp. Gör jag något galet.Trevlig helg och Allt gott till dig!
Maria Bromander

#4 - - Eva Trillian:

Så mycket fint rött :)
Men varför skulle flicka vara ett ord som ger anstöt?

Svar: Den frågan är obesvarad men flickan här har bett om ursäkt. Finns säkert en förklaring osäkerhet, dålig självkänsla eller något annat. Troligtvis personens problem. Nu ska det bli spännande titta in till dig.Trevlig helg! Maria
Maria Bromander

#5 - - Lotta:

Härligt! Tack för den röda färgen som är en av mina favoriter. Minns när jag köpte min första röda jacka, så fin jag kände mig. Annars är det lätta valet svart eller grått när jag köper något nytt. Men det har jag tänkt ändra på i år. För igentligen älskar jag färg.

Önskar dig en bra dag!

Kram

Svar: Bra beslut tycker jag av många anledningar. Ett kan vara att man syns bättre i trafiken den här grå årstiden med lite färg på kläderna.
Trevlig helg på dig! Kram! Kram!

Maria Bromander

#6 - - anna-lena:

Snygg tjej som passar bra i röd färg. Det gör inte denna tanten. Vantrivs i rött.... men gillar många andra färger. Starkt blått är nog min gladfärg. Fanns den är lite kall. Äpplena ser goda ut. Jag längtar till äppleblomstid. Ha det gott!

Svar: Blått är bäst. Allt gott till dig!
Maria Bromander

#7 - - Gunnel:

Jag provade att använda mitt Facebook-konto och då kom jag in på de flesta bloggar. Vet inte vad som hänt med min blogg.

Svar: Det är med datorer som med bilar; de är bra och roliga så länge de fungerar sen .... :(
Maria Bromander

#8 - - Tomtan:

Härliga bilder!

Svar: Lite extra jordgubbar till dig om du gillar sådana vill säga. Allt gott!
Maria Bromander

#9 - - Mia:

Fina bilder som ger mig om att ishalkan snart är förbi och naturenn visar upp hela sin färgprakt!

Vila låter som det är det du behöver allra mest nu!

Svar: En månad till med de här tiderna sedan blir det förhoppningsvis bättre. :)
Maria Bromander

#10 - - Carita Liljendahl:

Tycker inte heller det är något fel på benämningen flicka, men vi är ju alla olika, och bra så :-)
Fina bilder med rött, jordgubbarna gör en sugen och du klär i rött!

#11 - - ToveOlberg:

Hur äldre vi än blir har vi flickan inom oss :-) Fin röda bilder, du är fin i röd jacka! Äppelbilden är underbar!

#12 - - Gemsofmylife:

Underbar bild på lysande tjej :) så härligt med färg och du har visat att Rött är en fantastisk färg TACK för att du är med !!!!
KRAM

#13 - - Pernilla:

Så mycket sommar! Tänk när vi kan plocka jordgubbar igen. Vilken fin tröja. Nu önskar jag plötsligt att jag också kunde sticka. I stället ska jag köpa något i den allra, allra minsta storlek på fredag. En liten, lite flicka har anlänt till vår familj och hon drunknar i storlek 50.
/P

Svar: Då får hag gratulera till det lilla lilla pyret. Du får mig att tänka på en flicka som nu är 5 år men en gång var så liten, så liten. Ta väl hand om er!
Maria Bromander