Mystisk.

Publicerat i: fotoutmaning
Troligtvis har de flesta av oss lekt titt-ut någon gång. En uppskattad liten lek av de allra minsta. Helt plötsligt försvinner farmor för att en sekund senare dyka upp igen med glimten i ögat och leendet på läpparna. Visst är det mystiskt. Lika mystiskt försvann jag från blogglandia. Skillnaden var att det gick vecka efter vecka, månad efter månad och jag kom inte tillbaka. Det var något, delvis mystiskt i mitt liv som tog så mycket kraft och energi att den helt enkelt inte räckte till och bloggen plus mycket annat fick stå tillbaka. Men nu är jag här och tänker göra en liten försiktig come back med just ordet MYSTISK för det är ordet i fotoutmaningen den här veckan.
 
Nu får jag leta bland mina gamla foton för så många nya har jag inte tagit. Åtminstone inte på temat mystik om nu inte barnbarn hör dit. I och för sig är de en stor del av livets mysterium. Jag väljer en skogsbild  åtminstone jag kan fantisera om och se lite mystik i. 
 
 
 
 
Den här morgonbilden kanske också kan vara mystisk.
 
 
 
 
Om du vill se hur andra bloggare tolkat temat så gå in på fotoutmaningen genom att klicka HÄR.
 
Nu vill jag kasta ut ett stort lass kramar till alla er mina bloggvänner som hört av er på olika sätt de här månaderna bara för att höra vart jag tagit vägen. Jag har saknat er men trots det faktiskt inte läst en blogg sedan förra inlägget. Många har jag mött som haft åsikten att vänner på bloggen det är låtsas-vänner. Så är det inte alls men naturligtvis finns alla sorter där precis som i övriga livet. Newell D. Hills lär ha sagt följande;
 
Vänskap värmer som en solstråle
fascinerar som en god berättelse
inspirerar som en modig ledare
omsluter som en guldkedja.
 
 
Trevlig helg till er alla!
 
Maria
 
 
#1 - - Anonym:

Roligt att läsa dina inlägg. Kram Maj-Britt

Svar: Roligt du tittar in och välkommen åter. Kram Maria
Maria Bromander

#2 - - Anna-Lena:

Nä, bloggvänner är inga låtsasvänner. De kan bli de bästa vänner man har... speciellt med tanke på hur ofta man har kontakt via bloggen. Fotar gör jag gärna.. Men känner att jag inte riktigt pallar att fotoutmanas. Roligt att ha dej tillbaka här. Tänker på dej dagligen, då jag ser och njuter av gula rikblommande vallmo.

Svar: Fotoutmaningar ska vara på en lekfull nivå annars får åtminstone jag en otäck känsla i maggropen. Den här känns lite lagom. Roligt att svärmors vallmo trivs hos dig och blommar. Visst är de tacksamma. Ha det så gott! Maria
Maria Bromander

#3 - - Byblixtra :

Vackra naturbilder som andas mystik.

Svar: Tack men älvor och troll det är upp till beskådaren att fantisera fram. Dina bilder är fantastiska.
Maria Bromander

#4 - - Geddfish:

Fina mystiska naturbilder, verkligen vackra!

Svar: Tack o roligt du tittade in. Ha de gott! Maria
Maria Bromander

#5 - - Ditte:

Välkommen tillbaka!
Ser dina vackra bilder till temat och gläds och fantiserar om det mystiska som jag ser i dem. De känns så fantasiinbjudande och lockande och jag undrar vad som finns här i skogen.

Vad gäller barnbarn så finns de ju också lätt med i de mystiska tankarna som en har. Tänk att ta med dem ut i skogen för att se känna, fantisera och upptäcka.

Tänkte på bloggvänner och visst finns de och kan betyda mycket och på olika sätt. Jag har träffat flera av mina i verkliga livet och en del flera gånger och det her gett mig stor glädje.
Önskar dig en fin helg.
Kram!

Svar: Roligt du tycker om bilderna och att du nämner fantasi. Allt gott! Maria
Maria Bromander

#6 - - Days by Johanna:

Båda två magiskt vackra, på två olika mystiska sätt.

Svar: ☺ Tack!
Maria Bromander

#7 - - BosseLidèn:

Jag som tänkte hoppa denna bloggstation ändrade mig. Vilken tur! Det fanns ett nytt blogginlägg. <3
Fina foton inom ämnet. Kul att ha dig tillbaka.
Kram Bosse
Ps. Blogga får aldrig bli ett tvång. Detta året har jag lagt in mycket färre inlägg än de andra åren. Det har inte funnits tid .

Svar: Så sant och vad betyder en bloggpaus el färre inlägg igentligen. Roligt är det iallafall vara här igen. Kram Maria
Maria Bromander

#8 - - Helen:

Så otroligt vackra och mystiska bilder. Den första bara älskar jag! Jag hoppas jag får se mer av dig och att bloggandet ska bli roligt för dig igen.

Svar: Blogga är roligt. Det finns så mycke som är roligt. Det är nog tiden o orken som är lite knapp men nu har jag lovat mig själv att inte låta jobbet äta upp fritiden igen. Roligt du gillade bilden. Ibland lyckas det.☺ Allt gott till dig!
Maria Bromander

#9 - - Tove%2520Olberg:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ - jag njuter dina bilder och text!
Så gott så gott :-)

Svar: 👐
Maria Bromander

#10 - - Anneli - A'la Foto:

HELT FANTASTISKA bilder!! Vilken vacker miljö på första bilden! Vad är det för något som växer så fint i skogen? Jag älskar denna bild! Tänk den som en stor fondvägg!
Den andra bilden är galet vacker! DU har fångat ljuset så fint! :)

#11 - - Gemsofmylife:

Underbara bilder och text som fick mig att minnas lekarna som liten wow !!!!
KRAM och tack