Mönster.

Publicerat i: fotoutmaning
Ordet denna vecka är MÖNSTER i Sannas fotoutmaning. Också MÖNSTER är ett stort ord som finns överallt runt omkring mig. I naturen ser jag det, inomhus, i relation till andra människor, ja MÖNSTER finns av lite olika slag vart jag än tittar.
 
Under min sista vecka med gipsad arm köpte jag en tidning med stickbeskrivningar. Den innehåller många fina MÖNSTER så jag har att göra ett tag om jag vill.  Jag valde ut ett, ett enkelt med enbart räta maskor och for iväg för att köpa garn. Ett gott garn, Drops Merino för den som är intresserad. Lätt stickat.  Gipset togs bort och det var med spänning jag fattade stickorna. Vilken fröjd. Jag njöt. Tänk att man kan sakna något så.  Sticka är avkopplande även när man får riva upp och göra om. Det blev så trots ett enkelt mönster denna gången också. Ja ja ...
 
 

 
I går besökte jag Asecs. Tro det eller ej men så heter det numera A6 köpcentrum i Jönköping. Tror jag var i varenda affär med herrkläder och till sist var jag även inne på Jack & Jones. En ung man expierade mig och visade mig den ena byxan efter den andra. Tyvärr hade varken han som säljare eller jag som köpare någon större framgång men vi hade ett trevligt samtal. Då jag sade "Hej" och vände för att gå hör jag bakom mig "Hej o var rädd om dig". Jag stannade mitt i steget, hajade liksom till innan jag fortsatte. Kan detta vara ett annat slags MÖNSTER? Ett sätt att uppträda, ett handlingsmönster som grundar sig i en annan syn på människan och livet. Hoppas iså fall det är ett MÖNSTER som är väldigt smittsamt!
 
 
 
 
Mycket har hänt även på mönsterfronten. Stilmönster har jag inte köpt på många, många år. Numera köper jag mönster av olika slag via tidningar eller på annat sätt. För även om jag har så många mönster så det både räcker och blir över köper jag nya då och då. Min vana att se mig om efter mönster är ingen vana jag tänker sluta med eller bryta men visst finns det mönster som behöver brytas som den här. Därmed får det vara slut på mönsterrapporten från mig.
 
 
 
Var rädd om dig!
 
 
Kram Maria
 
 
 
#1 - - Eva%20Hellstr%F6m:

Gillar jumpern. Jättesnyggt mönster. Fin vinkling på temat med mönster som vana.

Svar: Märkligt med ord. Allt går att filosofera över. Allt gott!
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Trevligt inlägg på temat - för visst finns det flera sätt att tolka ordet. Skönt att du kan sticka igen - väldigt snygg tröja!
Ha det gott!
Kram

Svar: Hoppas bara den blir bra. Men väljer att utgå från det. :) Trevlig helg!
Maria Bromander

#3 - - KajsaLisa:

Det mänskliga mönstret gillade jag, man blir glad av det.

Svar: Precis. Mer sådant. Ha det gott!
Maria Bromander

#4 - - Anne-Mari:

Fint tolka.

Svar: Tack!☺
Maria Bromander

#5 - - Beppan:

Sticka är verkligen en skön avkoppling. Tröjan blir säkert en favorit!
I mina gömmor finns mängder med gamla symönster också. Kul att se utvecklingen.....

Kluriga vinklingar på temat!

Svar: Trevlig helg på dig! ☺
Maria Bromander

#6 - - Violen%25252525252520p%252525252525E5%25252525252520Brandholmen:

Såå snyggt mönster på tröjan! Det enkla är ofta det vackraste! Kul att du visar stilmönster, det har jag använt tidigare men inte nu längre.
Trevlig helg

Svar: Lite nostalgi. Trevlig helg på dig också. Kram Maria
Maria Bromander

#7 - - By blixtra:

Fint mönster på tröjan och din blir fin i de färger du har valt.

Svar: Får alltid lite beslutsångest när jag ska välja färger men jag litar på dig. Det blir nog bra. :) Kram på dig.

Maria Bromander

#8 - - Tomtan:

Fin tolkning!

Svar: 🤗
Maria Bromander

#9 - - Liv:

Finurligt om mönster av olika slag. Tack för din fina kommentar hos mig, inte heller jag har varit inne hos dig.. eftersom jag knappt bloggat eller varit inne i bloggvärlden för egen del men jag saknar det så vem vet... kanske är det dags att ta tag i det igen.
Kramar

Svar: Kram! 🤗
Maria Bromander

#10 - - Pernilla:

Jag tror att många har blivit öjdmjukare på många vis. Vi hälsar, vi pratar och bryr oss mer.
/P

Svar: Låter bra. Underbart! 👍ha en bra vecka!
Maria Bromander