I väskan.

Publicerat i: fotoutmaning
Städa väskan gör jag alldeles för sällan och man får ju vara tacksam för all hjälp som ges för att detta ska bli gjort. Just därför är veckans tema alldeles perfekt. Vill du veta vad kvinnor och män har i sina väskor kan du alltså gå in till Sannas fotoutmaning. Nu behöver man ju inte göra detta enbart av nyfikenhet, det kanske finns både ett och två bra tips på saker som är bra ha med sig.
 
Sagt och gjort. Jag vänder min uggleväska rakt upp och ner den dag som idag är. Vad trillar ut? En plånbok, en hårborste, värktabletter, en blöja som är barnbarnets, näsdukar, pennor, block, gammal enkrona, två klabbiga Läkerol, målarpensel som fick följa med en gång bara för att undvika konflikt, recept som jag rev ut i Lilla gipsrummet på ortopedakuten för fem veckor sedan, en travel bug, en Power bank och Dextrol till morgondagens personalmöte. Inte nog med det, under receptet ligger två hemlisar. Det var allt och så här blir det när jag väljer städa efter istället för innan jag tar bilden.
 
 
 
Städningen är redan gjord men vad är det då som är bäst i denna innehållsrika och röriga väska. Utan min plånbok kommer jag inte så långt. I vanliga fall ligger almanackan också bland alla dessa saker. Den är viktig liksom telefonen som jag sällan har i väskan. Kanske det är en vanlig penna eller den ganska nyligen inhandlade Power banken. Det är inte roligt stå med en mobil där batteriet håller på ta slut. Det är inte heller så praktiskt vara utan den där blöjan när ett litet barn är i behov av en ny. Kontentan av detta blir, rätt utrustning vid rätt tillfälle och livet fungerar men sedan kan det ju naturligtvis vara bra plocka ur väskan mellan varven. Blir så rörigt annars. Skärpning Maria!
 
 
Ni ska alla ha en riktigt fin vecka!
 
 
Maria
#1 - - Klimakteriehaxan:

Men å! var är min power bank? blev påmind om den nu, känns som att jag inte sett den på länge ...

Svar: Märkligt att en del saker bara försvinner så där utan vidare. Suck! Hoppas du hittar den. Allt gott!
Maria Bromander

#2 - - Violen%252525252520p%2525252525E5%252525252520Brandholmen:

I sanning en innehållsrik väska! Många "bra att ha saker", du verkar vara förberedd för det mesta! Mysig väska!

Svar: En tillfällighet att blöjan låg där. Var liksom barnvakt igår. Ha de gott i gott gott!
Maria Bromander

#3 - - Birgitta:

Vad är en power bank? Låter som någon slags laddare. Ja, du måste minsann tänka på allt: jobb, barnbarn och dig själv. Kul inlägg.

Svar: Extra laddare till mobilen. Mycke bra om man springer vilse o ska ta sig hem med hjälp av gpsen. ☺
Maria Bromander

#4 - - Tove%20Olberg:

Ha ha - du skriver så härligt du Maria!
Ha det :-)

Svar: Roligt om man kan vara till någon glädje. Allt gott till dig också. ☺
Maria Bromander

#5 - - Anki:

Härlig tolkning av temat - undrar hur jag ska göra, som inte ens äger en väska ... hm det får bli skogsväskan - ryggsäcken alltså.
Ha det gott!

Svar: Det är en bra väska som absolut bör finnas med. Funderade på den men valde "vardagsväskan" jag har annars är inte heller jag någon handväsketant. Kram från en som hoppas på många fler sköna promenader med skogsväskan innan snön kommer. :)
Maria Bromander

#6 - - Anonym:

Det värsta är ju att det som ligger i väskan blir lite småaktigt efter hand. Jag använder inte ofta handväska. Till skolan har jag skolväskan, tillräckligt står för att rymma datorn och lite böcker. De senare packas sällan upp. Ganska ofta åker jag iväg och gör ärenden, med enbart telefonen i fickan.Där finns kontokort och körkort. Mer behöver man inte. Men lite dumt att förvara dem i mobila plånboken..kanske. Någon riktig plånbok har jag inte ägt på länge. Ha det gott. Anna-Lena

Svar: Precis, oftast är den där väskan mest i vägen men ibland blir fickorna fulla så det var bara att vänja sig. Har aldrig trivts med sådana där fina väskor så det fick bli en uggleväska som jag kommer riktigt bra överens med för det mesta. Plånboken däremot är ju en riktig klump. Kanske skulle rationalisera bort den. Ingen dum idé faktiskt. Önskar dig en fin vecka! Maria
Maria Bromander

#7 - - Gärdsmygen:

Ja, det tenderar att bli kvar mycket i väskan....den borde rensas oftare. Blev lite nyfiken på den lilla lastbilen! Så söt :)

Svar: Bilen har med geochaching att göra och är ett föremål som flyttas från cach till cach. Då man loggar eller registrerar detta kan den som lagt ut den följa dess resa i världen. Nu kan jag knappt detta själv men bloggarkompisen Mia har lärt mig och vi har varit ute några gånger. Jag efterlyser fler cachkompisar. lite ont om sådana i min omgivning. Gå gärna in på Mias sida Miatankar. Bäst jag ger mig ut snabbt och sänder bilen vidare. Skog och frisk luft. Härligt.
Maria Bromander

#8 - - BP:

Hahaha! Jag gjorde precis som du och kombinerade nöje med nytta - eller om det var tvärtom.
Ditt bidrag är iaf toppen:-)

Svar: Ni är så snälla. Ha en bra dag!
Maria Bromander

#9 - - Helen:

Ungefär så där skulle det nog se ut om jag tömde min väska upp och ner :-). Har inte vågat visa min väskas innehåll än men jag kanske får göra som du, bara hälla ut och visa. Kul innlägg!

Svar: Ibland är det bra inte göra allt så där tillrättalagt och perfekt. Jag är ju inte det, perfekt menar jag. Kram!
Maria Bromander

#10 - - Lotta:

Med tanke på hur mycket du fick plats i din väska så är det tur att inte jag var med på den utmaningen, eftersom jag bär runt på en ryggsäck med halva mitt bohag i. Det skulle ta mig en hel eftermiddag och plocka ur den. Som tur är så har den många fack och jag har lite koll på vad och var.
Blev det något kött?

Många kramar

Svar: Dåligt med köttleveransen. Vi står nog på tur tll kalvjakten. Kram till dig också.
Maria Bromander

#11 - - Ditte:

Bra med en väskstädning! Men jag tror du har med dig det du behöver. Tack för ett humoristiskt inlägg skrivet med distans till både dig själv och väskan.

Svar: Ibland behöver man ha lite distans till sig själv. Är ju inte så mycke haka upp sig på egentligen. Ha de gott!
Maria Bromander

#12 - - Mia:

Litet i stil med innehållet i min väska som används ibland. Trevlig helg! För det är SNART helg som du vet.

Har du börjat arbeta eller kan det bli en geocachingtur?

Svar: Sjukskriven till 3-e november. Gärna geochaching o så lockar vi fram solen. Trevlig helg du också! 🌝
Maria Bromander

#13 - - Anneli - A'la Foto:

WOW det var mycket saker! Som en helt egen liten värld!

Svar: Min värld! Kram o ha de!☺
Maria Bromander

#14 - - Susanne /gemsofmylife:

Vi har ganska mycket liknande bra att ha saker haha dock finns inte blöjan i min då mina barn är stora nu ;)
Power bank är perfekt och det gäller bara att den laddas
KRAMISAR

Svar: Var barnvakt åt barnbarnet på söndagen innan. Ha det gott! ☺
Maria Bromander

#15 - - KajsaLisa:

Oj, det var mycket :)

Svar: För mycke!☺
Maria Bromander

#16 - - Musikanta:

Jag städar min väska någon gång varannan månad och då hittar jag saker som jag letat efter t.ex. Sen lägger jag noggrant ner saker och ting i de fack som jag tycker passar. Glömmer vad jag lagt ner och i vilket fack så det blir en överraskning nästa gång jag städar. Senaste gången jag städade hittade jag nästan 500 kr i ett fack som jag totalt glömt bort. Bra att hitta! Härligt väskinlägg!
Kram från Ingrid

Svar: Sådana fynd brukar vara välkomna överraskningar. :)
Maria Bromander