Under.

Publicerat i: Vardagen, fotoutmaning
Vill du lyssna till  en ung Uno Svenningsson när han framför Under ytan kan du klicka på bilden.
 
 
Eftersom jag inte hinner skriva så mycke själv kan du här läsa ett citat om vad sångaren ansåg var mest under ytan 2017. Vill du läsa hela artikeln kan du klicka HÄR.
 

"Tom Pettys död

– Det var inte roligt. Verkligen under ytan. Travelling Wilburys första platta var ju helt fantastisk liksom. Där var Petty bättre än någonsin, och Dylan med för den delen. Han var ju en av hjältarna som jag växte upp med. Tom Petty var en mästare på att göra enkla melodier så stora, Free Falling till exempel. Och det gör liksom att jag känner: näe, inte han också! Är du med? Han var ju så ung. Han hade så mycket kvar att ge! Och förra året var det ju ännu värre. David Bowie, George Michael, Prince… Herregud, är det något fel på musiker?

Nära vän gick bort

– Det är bara en och en halv månad sedan Anders gick bort. Det var en chock. Vi hade inte hörts på ett tag så jag hade skrivit ”ring Anders” på en liten lapp hemma, för att det verkligen skulle bli av. Jag kan bli lite tankspridd och så där. Så jag skulle ringa, men jag hann inte. Istället fick jag ett sms från en av hans kollegor. Då hade han gått bort, va. Det är livets gång, men det är ändå verkligen under ytan.

Sverige – Italien

– Det. Är. Under. Ytan. Att vi möter Italien i VM-kvalet alltså. Italiensk fotboll och serie A är ju spännande och väldigt bra, de har ett extremt bra försvarsspel och är taktiskt skickliga. Ett ledande land inom fotboll och har varit det i många, många år. Men… Man vill ju att Sverige ska gå vidare. Och jag ser den möjligheten som väldigt, väldigt liten. Jag tror att det är kört faktiskt.

Ja, det är riktigt trist. Är du väldigt fotbollsintresserad?

– Ja, jag tycker att det är roligt. Jag spelade ju en del själv när jag var yngre. En riktigt bra och stor fotbollsmatch, en påse popcorn och en öl… Det är inte mycket som slår det".

 

 
Jag valde på två bilder till det här temat och eftersom jag har lite svårt bestämma mig får det bli både. Nog finns det lite "under" på båda även om den första hemlighetsfulla bilden tilltalar mig mest. Vad finns där under all betong  med mera. Nu hoppas jag att både Uno Svenningsson, du och jag ska få ett 2018 som inte är alltför mycke under utan mest upp. Klicka här kan du se fler tolkningar på under.
 

Trevlig fortsättning på helgen önskar en farmor på väg på 4-års kalas.

Barnbarn är också ett av livets stora under-verk.

 

Kram

Maria

#1 - - Bosse Lidén:

Fyraårskalas lät mysigt. Den låten med Uno är lika magisk och sorglig nu som när jag hörde den första gången. Den berör mig otroligt mycket.
Jag som hoppades att du skulle tolka ordet Under som mirakel. ;)
Helgkram Bosse

Svar: Tanken fanns. Tiden satte stopp men kanske det går spinna vidare på temat ...? Det är roligt med ord. Kram Maria
Maria Bromander

#2 - - badtanten:

Visst är det mycket som är under ytan. Men lika mycket ovanpå. Som barnbarnen tex. Ha en fortsatt skön Söndag. Kramen

#3 - - KajsaLisa:

Fina lite ödsliga bilder och kul att du gömde en video i en.

#4 - - Violen på Brandholmen:

Två riktigt talande "underbilder"! Vatten under broarna kan man fantisera om!

#5 - - Paula:

Nu ska nya året 2018 bara bli UNDERbart! Tack för insiktsfulla tankar och bilder

Svar: 👍
Maria Bromander

#6 - - BP:

Gillar också den första bilden bäst! Åsså gillar jag din text/citatet. Tom Petty var en av mina absoluta favoritsångare. Och Sverige-Italien var ett fotbollsunder. Hoppas handbollslandslaget går it fotbollslandslagets fotspår klockan 20:00 ikväll.

Svar: Jaaa... de håller vi tummarna för.
Maria Bromander

#7 - - By blixtra:

Fina bilder!
Den med båten är underbar! Det ser lite kul ut med träden som nästan ser ut att vara avklippta i höjd med strandkanten på motsatta sidan.

Svar: Roligt du tänkte på de. Det var liksom en del av tanken med bilden.
Maria Bromander

#8 - - Helen:

Den först bilden är väldigt fin och Uno's sång har jag också gått och nynnat på när jag tänkt på veckans tema. Vi hoppas verkligen att 2018 blir mer över ytan än under, det håller vi tummarna för.

Svar:
Maria Bromander

#9 - - Anonym:

Absoluta underverk. Och Sverige ligger under i handbollsfinal. Lika bra att krypa ner under täcket så man får sin skönhetssömn under natten. Fast skönhetssömn...ja, för att det skulle bli någon skönhet av tanten skulle det behövas ett under. Ha det gott under veckan!