Snöängel

Publicerat i: Vardagen
 
Både i lek och allvar gör man så gott man kan och det brukar räcka förvånansvärt långt. Nu är det lek och även om kameran hängt med hela veckan har småfåglarna lyst med sin frånvaro även på platser där det brukar finnas gott om. Här är iallafall ett fågelbord.
 
 
 
 
Även en tant på 55 kan åstadkomma en snöängel. "Nu tror grannarna du är galen alldeles", var kommentaren jag fick och jag kontrade tillbaka "Låt dom tro det då. Kanske de åtminstone får något att skratta åt". Tänk vad vi hakar upp oss på vad folk ska tro om oss.
 
Det var en känsla bara falla bakåt och känna hur den mjuka snön tog emot och gissa om jag skrattade när jag låg där och vevade runt. Pröva du också medan snön finns kvar och är tillräckligt djup. Detta borde varje människa få uppleva oavsett ålder.
 
 
 
 
Värre var det att komma upp utan att förstöra konstverket.
 
 
 
 
Utetermometern är nermonterad och står nu i köket på vår hylla. Mycket praktiskt så även den uppgiften hoppar jag. Nu ska jag gå in och titta på fågelbilder hos er andra bloggare. Bra.
 
 
 
Tack för en rolig och lite tokig lek!
 
 
Kram Maria.
#1 - - Anki:

Bra fixat med en snygg snöängel Kanske blir det lättare uppgifter vid nästa uppdrag :)

Svar: Det tror jag nog. Huvudasken det är roligt. Trevligt fortsatt helg!
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Vilken massa snö du har. Jag får lust att hoppa in i bilden och göra en ängel bredvid din. :) Den dagen jag slutar blogga kommer säkert just alla sköna snöänglar att bli ett av de finaste minnena.
Jag spanade in i skogen på bilden och försökte hitta en fågel. Kan det vara så illa att de strejkar och är sura på dig?
Bossekram

Svar: Ja, ur sura! Dessutom är inte fågelbordet mitt. När jag kom flög hela fågelskaran så jag tog på fågelbordet. Nu tänker jag fixa ett på min egen tomt och jag hoppas verkligen du hänger i och blogga ett tag till. Blir tomt utan dina glada upptåg. Kram bloggkompis.
Maria Bromander

#3 - - anna-lena:

Du är ju lika kul tokig som jag... med mitt skidspår ( numera ganska översnöat) i trädgården. Får försöka mig på en sjnöängel i morgon. Tänkte bygga en snölykta om det blir kramsnö också. Nostalgi! Ha det gott!

Svar: Härligt! Vad ska vi hitta på när snön är borta som inte är så där ordentligt vuxet. Spela kula eller hopparep ...? :) Trevlig fortsättning på helgen!
Maria Bromander

#4 - - Mia (livsnjutare):

Snöängel, ja, det var massor med år sedan jag gjorde en sådan... Fin blev den i alla fall, den du gjorde... Vet förstås inte hur den såg ut när du klivit ur den... ;-)

Härligt inlägg av härliga dig!

Svar: Den var svårt skadad så att säga.
Maria Bromander

#5 - - Pernilla :

Här är det vått idag så jag tänker inte leka ängel. Blir nog sjöfågel utav det i så fall.
/P

Svar: Ja nu smälter hela härligheten. Själv tycker jag det kunde fått vara riktig vinter åtminstone över sportlovet. Men takdropp är ju rätt gott och lyssna på det också.
Maria Bromander

#6 - - wiolettan:

Vilken fin snöängel, det gjorde du bra. Och, så mycket snö du har, förstår att det var skönt att ligga där i det mjuka, om det inte blir för länge, då blir det kanske kallt.
Gick det bra att komma upp? Min man fick hjälpa mig och det var svårt ändå. Men roligt var det.
Härliga och vackra vinterbilder, de påminner mig om min ungdomstid hemma i Ångermanland.
Kram till dig.

Svar: Man kan säga att ängeln fick en del bäckenskador :) men upp kom jag när jag tumlat runt en stund. Härligt med snö fast nu töar den bort. Synd. Hoppas innerligt det inte fryser för då blir det glashalt. Kram till dig också.
Maria Bromander