Skum.

Publicerat i: Vardagen, fotoutmaning
 
Fotopromenaden jag hade tänkt mig just idag slog jag snabbt ur hågen. Inte minsta solstråle har lyckats tränga igenom de kompakta molnen som täckt himlen hela dagen. Hur som helst drog jag mig ut till slut och stoppade i sista minuten ner lilla kameran i jackfickan ifall om att jag skulle se något skum eller annat intressant.
 
Skum är ordet den här veckan och visst hittade jag lite skum även om det inte fanns i de mängder jag tänkt mig.  Den här lilla bilden får alltså bli mitt bidrag den här veckan.
 
 
 

En kommer hit för att fly från nöden,
En kommer hit för att undgå döden,
En kommer hit, av terror tvungen,
En kommer hit för att gifta sig med kungen,
De är tyskar, iranier, greker och turkar,
Mest är de snälla, andra skurkar.
En del är ärliga, andra skumma, 
En del är genier, andra dumma,
Mest är de fredliga, andra vill slåss.
Med andra ord; de är som oss ...
 
Även i denna tänkvärda vers hittar vi ordet skum och sedan finns det ju också en uppsjö av ord som verkligen är skumma på olika sätt. Men nu ska i alla fall jag försöka att på något sätt bli av med en skum lukt som sprider sig i huset. Man kan säga att det luktar allt annat än gott.
 
 
Tack & Hejför denna gång.
 
 
Kram
  
Maria
 
 
 
#1 - - Anonym:

Konstigt allt det där skummet i bäckarna. Undrar var det kommer ifrån? Skumt har det blivit ute när man slutar vid femtiden.Snart är det oskumt...det känns gott.

Svar: Mycket gott! 🌞
Maria Bromander

#2 - - Karin:

Kloka ord och fin bild. Tur att du hade kameran med!
Kram!

Svar: Tack o ha de så gott! 🌞
Maria Bromander

#3 - - Mia:

Hej och hå vad ni jobbar på med era teman. Din tolkning av skum är inte alls tokig, bilden blev bra och versen är väldigt tänkvärd. Tack för det! :-)

Svar: Konstigt nöje jag fastnade i. En 🌞 till dig. Allt gott!
Maria Bromander

#4 - - Paula:

Den fina dikten, var det Hasse & Tage?

Svar: Jag tror det. Allt gott!🌞
Maria Bromander

#5 - - By Blixtra:

Fin bild och fin och tänkvärd vers.

Svar: Tack! Här kommer 🌞 och driver bort skumrasket. ☺
Maria Bromander

#6 - - Eva%252520Hellstr%2525F6m:

Fin bild med skum. Kloka och beaktansvärda ord i dikten. Tack för den!

Svar: Tack o ha en bra dag.
Maria Bromander

#7 - - BP:

Storleken spelar ju ingen roll sägs det. Så skummet som du hittade är helt godkänt:-)
Kloka ord som vi alla borde tänka på lite oftare innan vi dömer tycker jag. Bra jobbat här!

Svar: Tack o Ha en bra dag.
Maria Bromander

#8 - - Ditte:

Skum hittade du och fint sådan. Dikten fastnade hos mig. Mycket tänkvärda ord. Och just så ser vardagen ut.

Svar: Tack o trevlig helg!
Maria Bromander

#9 - - Anne-Mari:

Flott bilde med skum !!

Svar: Tack o trevlig helg!
Maria Bromander

#10 - - Helen:

Vilken fin och tänkvärd vers! Din bild är fin och passar perfekt till temat.

Svar: 🌞🌞
Maria Bromander

#11 - - skogstrollet:

Så fina och tänkvärda ord! Bilden duger gott och den tajmar temat till 100%. Trevlig söndag!

Svar: Detsamma till dig o hoppas solen tittar fram en stund. 🌞
Maria Bromander

#12 - - Mia Ahlstrand:

Fint skum och tänkvärd ord!

Svar: 🌞 En fin söndag till dig!
Maria Bromander

#13 - - Musikanta:

Den är fin, den lilla dikten av Bosse Parnevik. Kul att du hittade citatet. Passar så bra ihop med den vackra bilden.

Svar: 🌞
Maria Bromander

#14 - - Tomtan:

Härlig tolkning

Svar: 🌞
Maria Bromander

#15 - - Bosse Lidén:

Både ordet och begreppet skum kan vara många olika saker. Ibland ger det ljusa tankar. Ibland enbart mörka.
Måndagskram Bosse

Svar: Så sant. Kram till dig också.
Maria Bromander

#16 - - Pernilla:

Ett lustigt ord som kan ge en så olika tankar. Jag hoppas inte min omgivning ser mig som skum men jag gillar mjölkskum till kaffet.
/P

Svar: Gott! ☕
Maria Bromander

#17 - - Gemsofmylife/Mrs Susanne:

Så bra tolkning och att hitta en dikt med ordet är suveränt skum kan betyda så mycket
Tack för att du är med
KRAM