Den rubriken tål att tänka på. Kanske den kan verka onödigt komplicerad men det är mycke som är onödigt i  livet om man ska vara riktigt ärlig.
 
Att prenumerera på en lokaltidning är inte helt gratis men ganska trevligt på olika sätt. Den är ett utmärkt sällskap när man äter frukost eller dricker sitt morgonkaffe. Ett måste innan jag lägger den ifrån mig är familjesidan. Inte så mycke för att följa vad som hänt på den fronten som för att läsa det visdomsord som presenteras varje dag. Vad sägs om följande? "Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." Klockrent!
 
 
 
Att cyckla är inte så svårt när man lärt sig och så länge styret sitter som det ska går det riktigt bra att komma dit man vill. Samma sak med en bil, moped eller annat fordon. Men idag var det en permobil som skulle manövreras med hjälp av en joystick. Visserligen  en permobil som var ny för mig men jag har ju kört sådana förr. Dom är kanonbra!
 
 
 
 
Om de är känsliga i vanliga fall visade sig denna vara hyperkänslig. Krampaktigt försökte jag få ekipaget att åtminstone åka rakt fram.
 
 
 
 
 
Så småningom blev körstilen lite mer av slappnad men det var efter en färd som mer liknade en slalomtur än en lugn skogspromenad. Tillläggas kan att jag varit inne med fordon som detta i varuhus. Hur nu det gick till? Hjärtans roligt hade vi iallafall både chafför och passagerare. Kanske våra skratt överröstade fåglarna och vad grannarna tänkte vågar jag inte tänka på.
 
Min erfarenhet är att precis som man är tvungen tänka annorlunda för att manövrera en permobil är man ibland tvungen att tänka annorlunda för att gå vidare i livet. Eller vad tror du? Till sist ett sommarminne. Allt gott!