Inte kan man gå inne i köket och laga mat både länge och väl när det nu äntligen är så varmt och skönt. Sommmar, sommar vad jag har längtat efter dig!
 
Här kommer recept på en äggkaka som blivit en favorit här i huset. Smidig att göra och vegetarisk. Men en köttbit till är ju inte fel. Brukar göra en sallad med fetaost och oliver till. Gott!
 
 
 
 
Ågg kaka.
 
4-5 ägg
1 dl mjölk
½ msk vetemjöl
 
500 g kokt potatis
1½ dl tärnad paprika
2½ dl tärnad zuccini
1gul lök
vitlök hackad
svartpeppar och salt
 
- Bryn lök, potatis, paprika och zuccini på svag värme, var för sig.
- Vispa samman ägg och mjölk, pudra ner mjölet.
- Stek potatisen, lägg övriga grönsaker på stekpannan och slå äggsmeten över.
- Grädda i ugnen ca 225 eller stek på svag värme.
 
 
 
 
Med detta önskar jag er alla en trevlig och skön Pingst. Själv kommer jag njuta av sol och värme. Idag tycker jag det är rätt gott att bli så där genomsvett. Man riktigt känner hur vinterkylan ger sig och släpper taget. Gött!
 
 
Lycka till och smaklig måltid i solen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Yvonne:

Tack för tipset, låter och ser gott ut!
Kram Yvonne

#2 - - Anna-Erika:

Hej!

Det är härligt att rensa bland garner och göra mer plats för nytt! Lägg ut allt på golvet och sortera efter olika planer och projekt. Fungerar ypperligt för mig.

Lycka till!

Svar: Nu ska det ske o det tack vare dig. TAck, Tack o ha en bra vecka!
Maria Bromander