Fröjdefull jul!

Publicerat i: Vardagen
 
 
Även om den här kvällen kallas uppesittarkväll kommer jag själv dra till sängen om en liten stund. Men innan dess vill jag önska er alla en riktigt Glad och God Jul med en bild på en fantastisk blomma. Då den kom till mig var det en oansenlig knöl med lite gröna blad på. Den är helt klart ett bevis för att en "knöl" av vad sort det vara må aldrig ska underskattas.
 
 
 
 
 
Stora tunga klockor. Hur ska stänglarna orka.
 
 
 
 
 
 
För att stötta dem lite hämtar jag en pinne och binder upp med ett band. En gammal dekoration
kommer också till användning.
 
 
 
 
 
Fröjdefull Jul
 
 
alla mina goa vänner.
 
 
 
Maria
 
 
#1 - - Johan E Lindström:

Vilken fin amaryllis ja julen rusar fort på en härlig tid där man får stanna upp o se allt både litet o stort
Ja god jul 🎄 o en stor jul kram till dig

Svar: God Jul till dig också Johan. Kanske du jobbar, kanske du är ledig men var du än är ska du ha det riktigt gott. Julkram på dig.
Maria Bromander

#2 - - Anna-Erika:

God jul önskar jag dig! Fin blomma och även duken den står på!
Kram ❤️

Svar: Tänk att du la märke till duken. Den sydde jag när jag var så där 30 år tror jag. Ha det riktigt gott. Kram Maria
Maria Bromander

#3 - - Yvonne:

Underbar blomma!
Tack för alla fina kommentarer hos mig och alla fina inlägg du bjudit på!
Ha en alldeles fantastisk jul!
Kramisar från passionerade Yvonne

Svar: Önskar dig detsamma. Tack för att jag får titta in till dig då och då. Kram Maria
Maria Bromander

#4 - - Mia:

Önskar dig en fröjdefull jul med nära och kära, god mat, lugn o ro och allt vad du kan önska dig!

Julkram från Mia

Svar: Här kommer en julkram till dig också. Kram! Kram!
Maria Bromander

#5 - - Bosse Lidén:

Jättefin. Tur det finns olika sorters knölar. Både vackra och lite mer jobbiga. Jag önskar dig en fridfull helg. Bossekram

Svar: Undrar just vad man är för en knöl själv. :) Julkramar från mig.
Maria Bromander

#6 - - Bosse Lidén:

Jag tror att du är en vacker medmänniska"knöl". Hoppas du haft det bra och är frisk. Visst är det konstigt att 2015 redan är slut. Varför går tiden fortare och fortare ju äldre man blir? Jag önskar dig ett behagligt avslut och ett Gott Nytt År. Kram Bosse

Svar: Tack o tack för din omtanke.
Maria Bromander

#7 - - Pernilla:

Jag fick en som snittblomma. Då kan man sätta pinnen inne i själva stjälken. Hoppas även nyår blev en bra kväll? Nu är det nya tag.
/P

Svar: Ja. Det var en bra ide. Nu tar vi nya tag.
Maria Bromander

#8 - - Bosse Lidén:

Gott Nytt År. Kram Bosse

Svar: Det samma önskar jag dig. Gott Nytt!
Maria Bromander