Bosses lek.

Publicerat i: Vardagen
Nu kommer Bosses lek igen och det får duga med lite enkla mobilbilder tagna under dagens arbetspass.
 
 

Uppgiften är att ta ett foto med så många fordon som möjligt. På grund av tidsbrist bränner jag av ett kort utanför jobbet som innehåller cyklar, firmabil tillhörande Rosens Omsorg & Service, privat personbil och lastbil. Andra cykeln från höger är en elcykel, inte helt olik en moped eller ??? ;))
 
Nu ska jag försöka se argare än argast ut. Vilka tokigheter. Man blir ju bara trött av att vara arg alltså fixar vi detta fortast möjligt. 
 
 
 
Bilden är en miniatyr bara för att visa att jag minsann inte är ett dugg arg, bara lite på låtsas. Förresten hjälper det sällan bli arg fast i ärlighetens namn kan det vara rätt skönt ibland men undrar när det är jag brukar känna så. Var nog längesedan eller är det närminnet ...
 
 
Vill ni se fler inlägg av den här sorten går ni in till Bosse och kollar. Till sist ett ord av Aristoteles.
 
 
"Alla kan bli vreda, det är lätt, men att bli vred på rätt person i rätt grad och vid rätt tidpunkt, med den rätta avsikten och på det rätta sättet, det är inte lätt."
 
 
Hej svejs!
#1 - - Bosse Lidén:

Det är ju nu jag ska bli arg för att "du" tagit vår bil och satt bokstäver på den. :) Fel av mig. När jag tittar ut genom fönstret står "Den lilla blå kvar".
Om det går att få i bensin i den cykeln får du extrapoäng Maria. :)
Kram på dig.
Ps. Vilken klok grekisk farbror han var.

#2 - - Primrose:

Bra jobbat ,-) med denna kluriga uppgift, men visst är det kul!
KRAM Primrose ,-)

#3 - - Anki:

Bra jobbat med många fordon och en riktigt bra "argbild"!
Önskar dig en trevlig söndag!

#4 - - Pernilla :

Bosse är då för roligt eller tokig. Vet inte riktigt vilket som passar bäst? Att se arg ut på kort, på beställning, är inte det lättaste.
/P

#5 - - Gunnel :

Aristoteles var klok.

#6 - - Ditte:

Bra jobbat med lekuppdraget! Och visst såg du lite arg ut där...
Trevlig söndagskväll!

#7 - - TantGlad:

Så kul det är med vår lekfarbror Bosses alla lekar. Du har gjort ett jättebra jobb.

Ha det gott och kram.

#8 - - Bosse Lidén:

Jag kan inte ta åt mig äran för "låtsas-arg-lekmomentet". Det är Tant Glads roliga uppslag. Däremot var det inte så svårt att överlägga med min febersjuka fru som utbrast efter att jag gallrat och valt ut och visat henne de sju bästa av de fjorton inlämnade fotona. "Den tycker jag är klart bäst. Helst med tanke på hur mild, snäll och god hon ser ut på bilden till vänster."
Det får du ta som ett härligt beröm. De tre bonuspoängen går till dig. Grattis! :D
Jag önskar dig en fin vecka.

Svar: Hoppsan. Det var nästan dråpligt. Jag tackar och hoppas på ett motsatsfoto någon gång. Vi behöver skratta lite också. Vänskapskram på dig utan några arga miner. :)
Maria Bromander

#9 - - Bosse Lidén:

Skratta och kramar är viktiga saker som vi alla borde få uppleva varje dag.
Kram Bosse