Gott Nytt År!

Publicerat i: Vardagen
Det är nyårsaftons morgon, jag har precis ätit frukost och eftersom jag tycker om ha gott om tid på mig på morgon kanske jag åtminstone hinner skriva en liten nyårshälsning till er innan det är dags åka till jobbet. Det är jag och julgranen som sitter här men inte ens den har jag tänt eller väckt ännu. Mörkret känns ibland rätt vilsamt. Ikväll ska den få glittra och glimma igen.
 
 
 
 
Ute är det sju grader varmt och det kan väl inte hjälpas utan jag saknar den friska vinterluften lite grann. Inbillar mig att vi människor mår bättre om vinter får vara vinter och tvärtom. Men att slippa halka och isiga vindrutor är ju en positiv sida av det hela och lite vinter har vi ju trots allt haft. Kanske vi får smaka lite till annars kanske nya året helt enkelt får innehålla en resa norrut faktiskt. 
 
 
 
 
Nu är årets sista arbetsdag slut. "Då ses vi 2017. Gott slut och Gott Nytt på dig" var dagens slutreplik. Med andra ord har ett nytt år rullat igång imorgon bitti och dagarna kommer gå lika fort som det gjort 2016 antagligen. Frågan är vad vi kommer fylla dagarna med. På mitt tangentbord finns många bokstäver och kombinationer att välja på men om jag får tro bilden skadar det inte med en liten avdamning så här innan det nya året drar igång. 
 
 
 
 
 
Så väljer jag att avsluta som min arbetskamrat
 
 
Då ses vi 2017. Gott slut och Gott Nytt på dig!
 
 
Nyårskamar Maria
#1 - - Mia:

Så här när året endast består av ett par timmar till så önskar jag dig ett riktigt gott 2017! Dessutom hoppas jag vi får till en dag framöver då vi kan ses...

Lev väl!

Svar: Den dagen ser jag framemot ... då ses vi. :)
Maria Bromander

#2 - - Pernilla:

Det blev 2017 hos mej utan större uppståndelse. Regnar och är 6 grader ute. Jag ser gärna att snön kan gå utebli här. I februari väljer vi att åka till kallare och snöigare delar av Sverige. Där ska vi åka utför, förhoppningsvis. Man vet aldrig när snön sviker oss nu för tiden. Gott Nytt år!
/P

#3 - - Gunnel:

Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Svar: Försökte kommentera ditt inlägg men jag tror inte det funkade. Det var en bra ide med lyckokakorna och inte blir de sämre för att de är i filt. Snarare tvärtom. God fortsättning!
Maria Bromander

#4 - - Anna-Lena:

Fina, lite annorlunda bilder. Visst känns det lite fjärilsfullt i magen inför ett nytt år. Vi hoppas på ett fint 2017. Ha det gott!

#5 - - Yvonne:

Ja tänk att vi nu har ett nytt år med alla dessa dagar som ska fyllas med innehåll. Hoppas att vi kan fylla dem med goda handlingar och omtanke om våra medmänniskor!
God fortsättning till dig fina vän! Kram

Svar: Det är nog viktigast året som ligger framför att sprida omtanke och goda handlingar. Riktigt god fortsättning till dig också. Kram min vän.
Anonym