Den här trasiga rutan har varit trasig länge nu men kanske inte fastighetsägaren tycker det är någon ide att laga den. Undrar just vem som gjort sönder den, kanske hunden som lämnat spår strax bredvid viftade på svansen så det sa krasch.
 
 
 
Det som göms i snö det kommer upp i tö ... och nu har skiten så att säga torkat till i vårsolen.
 
 
 
 
Hundägaren njöt kanske av en kopp kaffe och en cigarett medan hans barn fick en banan, eller vad tror du?
 
 
 
 
Själv föredrar jag banan.
 
 
 
 
På väg hem igen möts jag av ett sopberg som tryckts ner i en blå låda men lådan är för liten och soppgubben blir kanske inte så glad när han kommer för att tömma imorgon. Blomman är nog tyvärr inte till någon större tröst. I ärlighetens namn tycker jag folk är otroligt lata. Där jag och min mobil står finns nämligen containrar för sortering av sopor.
 
 
 
 
Det var dokumentation av Bosses lek för den här veckan.
 
Jag brukar störra mig på allt skräp som ligger slängt överallt, framförallt cigarettfimpar men idag fick jag lite andra funderingar. Vem var det som kastade den där påsen från konditoriet. Kanske en trött ... Tipslappen som ligger klistrad mot trottoaren. Slängdes den av en besviken ... och var det han/hon som  ... också. Med lite fantasi kan tydligen det mesta bli riktigt trevligt.
 
 
God natt och dröm vackra drömmar alla vänner.
 
 
Maria
 
 
#1 - - Mia:

Jag retar mig också på sådant. Att människor inte har förstånd att köra bort kartonger till sopstationer som finns ganska lättillgängligt om man har bil. Dessutom kan man platta till dem. Det senaste gäller alla sopor, t.ex mjölkförbackning. tvättmedelskartonger osv. Trots att vi inte är många i vårt hus ser jag ofta tomma kartonger slängda som de är, trots att det brukar bli riktigt fullt innan tömning en gång per vecka. Är folk lata eller handlar det bara om att de inte använder hjärnan till att tänka praktiskt?

Bah, nu gick jag igång! ;-)

Svar: Kanske lite både och men mest tror jag det handlar om bekvämlighet. Bäst jag stannar här innan jag skriver något jag får ångra. Kartonger brukar jag trampa ihop så de blir platta som pannkakor. Ett bra sätt att både få ut aggressioner och lite annat. Tramp! tramp! ;)
Maria Bromander

#2 - - Bosse Lidén:

Jag föredrar också banan och håller med om att allt för många är lata och egoistiska eftersom de lämnar trista och ibland farliga spår efter sig som de anser att andra ska ta hand om. 35 ord Maria. Jag retade mig på vad du såg och glömde att sätta punkt. Kram Bosse.
Ps. Tur att du och jag sköter oss.

Svar: Fast igår gjorde jag något väldigt dumt och farligt men det kan ju finnas poliser här på nätet. Ibland är huvudet med men inte hjärnan. Suck! :)
Maria Bromander

#3 - - Yvonne:

Ett viktigt ämne du tar upp.
På 70-talet, tror jag det var, hade vi rörelsen Håll Sverige rent som lärde oss att inte skräpa ner. Jag tror att det gjorde nytta då. Nu när vi fått en ny generation som växt upp verkar inte den kunskapen finnas kvar, tyvärr. Jag kan reta gallfeber på mig själv när jag ser allt skräp och hör om alla djur som lider av vårt skräpslängande i naturen.
Vi behöver faktiskt lära våra medmänniskor att hålla hela världen ren. Dags för en ny Håll rent-kampanj!
Vi får hålla hopp och kamp om en bättre värld levande!
Ha det fint! Kram

Svar: Ännu en bra sak från 70-talet. Den tycker jag verkligen det finns anledning att upprepa i en ny tappning. Miljön pratas det ofta om och vad är detta om inte miljö. Ha det gott!
Maria Bromander

#4 - - Anki:

Väldigt irriterande med allt skräp som ligger på platser där det inte hör hemma! Jag bor ju ute på landet själv och har inte så jättemycket att reta upp mig på, men när jag kommer in till "civilisationen" då blir jag både ledsen och arg på hur det ser ut.
Önskar dig en fin helg!

Svar: Det är tur vi slipper vara där, i civilisationen för jämnan. :) Ha det gott!
Maria Bromander