Bilskylts lek.

Publicerat i: Vardagen

Han är mycket för lekar Bosse och just den här har vi nog alla lekt någon gång. Min målsättning var en hel mening men icke sa Nicke. Något som däremot var på topp var vädret. Titta här.

 

 

KEN så heter en barbiedocka plus att jag tror det finns en sjö på andra sidan Vättern med detta namn.

 

 

Ken är alltså åtminstone ibland en MAN. Undrar hur många svenska män det finns som heter Ken. På det hittar jag inget svar men hela 27079 hette Kenneth 2014 plus fyra tjejer.

 

 

Man får hoppas han inte brutit sin högra ARM i halkan. I så fall borde han kanske börja använda dubbar. Då går man så tryggt och säkert. Oftast.

 

 

Här om dan träffade jag på den här lilla jycken med sin matte som hade just lite svårt att gå. Så henne skickade jag hem och tog Bella som hunden heter med på en promenad. Fota med en sådan lite buse man inte riktigt känner var inte lätt. Fast snäll är hon, Bella.

 

 

Nu får jag väl fortsätta fantisera om mina tre ord medan julpyntet åker ner.

 

 

Allt gott!

 

Maria

 

 

 

#1 - - Bosse Lidén:

Vad roligt att en lekkompis till mig fick fint väder. Läcker förstabild och vilken sötnos på fyra ben. Ken dyker ofta upp på korsord. Här är det bara julgardiner kvar i köket. Tänk idag har halva vintern gått. 15 januari.
Helgkram Bosse

Svar: Har nästan kommit lika långt fast inte riktigt. Granen också. Julgardinerna som var så fina när man satte upp dom ser helt plötsligt väldigt ledsamma ut. Hur kunde det bli så? Hoppas hinna med dina roliga lekar även i fortsättningen. Trevligt tycker jag.
Maria Bromander

#2 - - Anki:

Han är påhittig Bosse och får oss göra allt möjligt :)
Grattis till tre ord - jag lyckades också :)
Söt promenadkompis - så bra att du kunde gå en sväng med henne när det blev jobbigt för matte :)

Svar: Ja, har man tråkigt är det bara gå in till honom fast nog är man nyfiken på vad han hittar på oavsett hur man har det. Roligt du tittade in till mig. Välkommen åter!
Maria Bromander

#3 - - Pernilla :

Jag brukar också titta in till Bosse och älskar hans texter. Men alla hans tävlingar orkar jag inte hänga med på. Så några bilskylts-ord blir det inte hos mej. Men du har fixat uppdraget med bravur tycker jag.
/P

Svar: Så är det nog. När livet är som vanligt är det lite svårt hänga med i alla svängarna han hittar på Bosse hur roligt det än är men nu passade jag på. Får se om jag hinner och orkar med några av de andra. Kram Maria
Maria Bromander

#4 - - Yvonne:

Bosse låter spännande, får kolla upp.
Tycker själv att det är kul när man ser en skojig nummerskylt, ord eller siffror. Såg en buss med BUS t.ex. Ja, man kan förgylla sina åkturer ibland.
Söt liten hund, synd om matte dock.
Ha det allra bäst i vinterkylan kära vän! Kram

Svar: Det är som dom säger; man har inte roligare än man gör sig. Ibland stämmer det. Ha det gott!
Maria Bromander