Bosses lek.

Publicerat i: Vardagen
Under en fin promenad var det denna "vad det nu kallas" som fick mig att välja tema. Mitt tema blir alltså HINDER.
 
Eftersom det ofta går får i den här hagen sommartid hindrar detta galler fåren att gå ut. Vilken tur jag inte har högklackat. Då hade inte heller jag kommit in och förmodligen inte ens kommit dit. Klackar och jag kommer nämligen inte överens.
 
 
 
 
Nu handlar det om att ruska fram ett tar tvillingar, två likadana hinder. På bilden nedan finns en grind och en likadan står i vinkel mot denna, ganska osynlig men ändröret och översidan syns ju åtminstone. Alltså två grindar trots min dåliga bild. Bilden ovan har också två hinder om inte exakt lika. Kanske de duger till tvåäggstvillingar.
 
 
 
 
På bilden nedan har det lagts tre stora stenar för att hindra oönskad trafik åka in på gården. Utanför vår tomt på bilden ovan finns fyra rektangulära varningsskyltar. De står där och har så att säga tagit helg från allt fibergrävande som sker här i vår by.
 
 
 
 
Nu tror du väl jag är alldeles galen men pengar kan vara ett hinder vare sig man har för mycket eller för lite av dom. Det här tänkte jag du skulle få filosofera över lite själv och dela gärna med dig av dina tankar. Har domaren Bosse några frågor ska jag försöka svara på dem. Jag tycker iallafall Astrid Lindgren förgyller den ekonomiska situationen här i landet just nu.
 
 
 
 
Detta är sex bildäck som nu är pensionerade. Nu stöttar de varandra och tillsammans blir de ett effektivt hinder i trafiken. Tillsammans med en färggrann skylt modell yngre är de supereffektiva. Tänk vad bra det är med samarbete över generationsgränserna. Pensionärs däcken är förresten rätt färggranna de också.
 
 
 
 

Jag fortsätter väl på temat hinder. Biljetter kan ju också vara ett hinder för att komma in, åka med eller liknande. Nu handlar det om att jag har tjuvåkt på stadsbussar.

 

Jag var nästan 40 år då detta inträffade. Studerade vid en skola strax utanför Jönköping och tog ibland bussen in till stan. Ofta gick jag på tillsammans med yngre elever och kanske det var därför chauffören tog mig för ungdom. Trots att jag protesterade höll han/hon fast vid den låga taxan vilket resulterade i att jag helt enkelt trodde bussavgifterna var så låga. När jag pratade om hur billigt det var åka buss i stan jämfört med att åka hem tittade en del lite konstigt på mig men ingen sa något.

 

Min utbildning tog slut, jag och dottern skulle in till A6 för att handla och inte ont anande går jag på stadsbussen, lägger upp mynten framför chauffören glad för att jag har växel … Han tittar strängt på mig. Säger inget. Bussen är så gott som full av folk, bakom är det kö och situationen börjar kännas lite pinsam. Till slut klämmer han fram; ”kan inte damen betala får hon gå av …lura mig kan du inte.”

 

Till slut hinner verkligheten ifatt även en blind höna. Om jag bara hade fått försvinna från jordens yta en liten stund. Nu är det Bosse lekledares tur att försöka bringa reda i detta förvirade bidrag till leken.

 

 

Allt gott!

 

 

Maria

 

 
 
#1 - - Bosse Lidén:

Vad blev det för gott bröd?
Bra val av tema.
Om jag fick välja tar jag hellre lite för mycket pengar än för lite. När jag var yngre valde jag hellre komptid istället för pengar när jag jobbade övertid. Nu skulle jag mycket hellre välja hälsa än pengar. Mycket, mycket hellre.
Jag väljer också hellre Astrid än Selma. :)
Hur många gånger skrev jag ordet HELLRE?
Majkram från Bosse Tjuga

Svar: "Dä blev inget brö", inte bakat iallafall. Det blev te och knäckemacka. Vila gick före arbete. Hälsan är oersättlig ... Natti. Natti:
Maria Bromander

#2 - - AE:

Färist!

Svar: Tack. Tänk, det namnet har jag aldrig hört förrut. Alltid lär man sig något nytt. NAtti. Natti.
Maria Bromander

#3 - - Pernilla:

Det finns många hinder i tillvaron. Jag tror det är vanligare med för lite pengar än för mycket när det gäller hinder. Man blir nog inte lyckligare med mycket pengar men livet blir nog lättare att leva med mer pengar.

Fairistar börjar bli sällsynta. Finns några på Fårö och så vet jag att det finns på södra Gotland också. Men de är lite större än den på din bild.
/P

#4 - - Gunnel :

Ett annorlunda tema du valt för tävlingen, men kul. Nog tycker jag att den där busschauffören kunde varit lite mer gentlemannamässig. Kram

Svar: Det kändes inte så lustigt bli tilltalad som en bandit direkt men dam var kanske finnt även om det sas med viss ironi. Han hade nog vakrnat på alldeles fel sida eller något liknande. Kram på dig!
Maria Bromander