Datahaveri.

Publicerat i: Vardagen
Så har datorn helt enkelt lagt av. Han kände sig väl sliten kan jag tro, mycket sliten och det blir helt enkelt till att skaffa en ny. Tills den kommer på plats får vi hanka oss fram så gott det går. Att man kan bli så beroende av en fyrkantig låda. Men moderkortet eller vad det heter finns kvar så snart kan jag leka med alla mina bilder igen. Imorgon är det dags för en liten fotokurs. Dags att leka igen med andra ord.
 
 
 
 
Ryds kvarn  på Ryfors är från 1600-talet. Naturligtvis hade det varit intressant se hur det såg ut inuti men nu fick jag nöja mig med att passera förbi då jag kollade in rullstolsleden lite närmare. Cachen som finns här hittade jag däremot inte. Alltså blir det till att återvända. Det blev visst två av mina lekar som kom med i det här inlägget.
 
 
Ha det så gott!
 
 
Maria
#1 - - Mia:

Så jättefin bild!

Jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan du har ny dator så du kan blogga på som du vill! ;-)

#2 - - The Swedish Wildflower:

Vilken fin bild Maria. :) Det ser så fridfullt ut. Vackert. Och vad roligt med fotokurs. :) Trist däremot med datorhaveri. Maskinerna är fantastiska så länge de fungerar och när de inte gör det längre inser vi hur beroende vi har blivit av dem. Min hårddisk kraschade för någon månad sedan (det lär som någon satt och spelade maraccas inuti datorn) och första tanken var: Nej! Men vet du vad, det var faktiskt ganska sköna veckor innan en ny dator införskaffades. Jag gjorde det nödvändigaste på makens dator och insåg att jag numera hade en hel massa tid att lägga på annat. Det var rätt skönt och befriande och jag har försökt hålla ner datortiden även sedan ordningen var återställd. En nyttig ofrivillig detox. ;)

Jag hoppas det löser sig med dator snart för dig och ha en riktigt fin helg Maria.♥

Kram Lotta

Svar: Du har så rätt. Bara detta att stänga av tv:n och låta det vara tyst är helt underbart. Tror vi mår väldigt bra av att göra som du, minska tiden med dessa maskiner. Önskar dig en fin vecka och allt gott!
Maria Bromander

#3 - - AE:

Hej!
Dessa tekniska prylar. DE ska bara fungera! Jag har svarat på ditt mail. //A-E

Svar: Ska försöka komma åt det. Spännande. Ha det så gott.
Maria Bromander

#4 - - Anna-Lena:

Vilken fin bild. Undrar om inte Mia och jag har letat en cache där och sedan ätit salladslunch precis på bilden. Datorkrasch är inte kul.... tror att du snart fixar en ny apparat... för numera kalrar man sig inte utan en sådan.

Svar: Det är fint vid Ryfors och tror nog ni varit där och letat cacher. Finns många. Platsen är som gjord för en liten matpaus. Om du får lustl gå en cachrunda med en liten nybörjare så blir jag bara glad. Allt gott till dig!
Maria Bromander

#5 - - Lotta:

Mysigt ställe! Hoppas du snart har fått ordning på dina tekniska under så att du kan låta oss ta del av fina bilder med tillhörande text.

Önskar dig en bra dag!

Kram

#6 - - Karin:

Usch, det är både irriterande och ledsamt när datorn lägger av. Hoppas att den nya kommer fort!

Svar: Blir mycke nytt att lära sig men då håller man ju huvudet i trim. :)
Maria Bromander

#7 - - Pernilla:

Så trist med datahaveri. Men har ni lyckats rädda allt så är det ju ett plus.
/P

#8 - - Anita:

Fint! :)

svar; jaa han har rätt charmigt namn, min lilla ponny :D