Här används ordet "dåre" ofta åtminstone i Handbok för livet. En bibel som är lättförståelig med mycket fakta för den vetgirige. Här kommer vers 4 och 5.
 
 
" När du diskuterar med en dåre ska du inte svara på hans dumma frågor,
för då gör du dig själv lika dum!
Ge honom istället ett dumt svar,
så förstår han att han inte är så klok som han tror."
 
 
 
 
 
Följande vers, vers 12 gäller också kvinnor men det är ju min egen åsikt. Ordspråket under är vers 20.
 
"Det finns något som är värre än dåren - en man som tror han vet allt."
 
"Elden slocknar när bränslet tar slut, och grälet tar slut när den som skvallrar går sin väg."
 
 
 
 
Vers 27 och 28.
 
"Den som gräver en grop för andra ramlar själv i den.
Den som sätter ett stenblock i rullning får det själv över sig."
 
"Smicker är en form av lögn som kan såra på det grymmaste sätt."
 
 
 
 
 Visst kan stubbar också vara fina. Träiga, kanske det men mycket fint och spännande händer med dom.
Det var allt för denna gång.
 
 
 
Kram Maria
 
 
 
 
#1 - - BosseLidèn:

Jo Maria! Du får allt tåla lite smicker. Jag är riktigt förtjust i sådana där kloka "odåriga" ord. (Nyttt Bosse Lidén ord) Tack för dem. Måste tillägga att dina foton har en sådan härlig skärpa när jag idag har kopplat datorn till vår stora TV. Stubbar kan också vara vackra.
Kram från Bosse som precis nyss lyckades bita sönder en tand genom att suga på en mjuk Mozartkula. Det kommer S att säga att det kan bara Bosse Lidén göra. Bara hon inte kallar mig för en dåre. :) Själv kommer jag att säga att en olycka kommer sällan ensam. :(

Svar:
Maria Bromander

#2 - - Pernilla:

Stubben är det som skvallrat om något stort och livskraftigt som gått ge sitt liv till någon annan.
Jättefina bilder.
/P

Svar: Fin tanke. ☺
Maria Bromander

#3 - - Karin:

Jättefina bilder och jag gillar dina ordspråk.
Kram Karin