Ovan.

Publicerat i: Vardagen
Resa är roligt. Jag har inte rest så mycket så kanske man kan säga att jag är lite OVAN vid det men på den här bilden sitter jag i ett flygplan OVAN molnen på väg till Tunisien och tänk att det var så klart att man mellan molntussarna kunde se jorden. Häftigt.
 
 
 
 
Ovan är ordet den här veckan och det är bland annat detta som gör vårt språk så svårt för många som försöker lära sig svenska. Samma ord kan ha två betydelser. Det är något jag som svensk måste lära mig då jag pratar med mina vänner från andra länder. Det gäller att välja sina ord och tänka till för att det inte ska bli alldeles galet vilket det blir emellanåt ändå.
 
 
 
 
 Andra tolkningar och bilder över ordet hittar du HÄR. Önskar er alla en fin vecka och vem vet vad jag ska hitta på. Inte jag i alla fall. Ha det så gott!
 
 
Kram
 
 
Maria
#1 - - Violen%20p%E5%20Brandholmen:

Härligt att vara uppe bland molnen och känna att man svävar ovan jorden! Fina bilder som gör mig ressugen!

Svar: Det suget delar jag nog lite med dig. Det är några år sedan de bilderna togs. Just nu sitter jag på ett tåg på väg norrut så nog är jag på resande fot. Gott med lite semester. Hoppas också du har det bra. Kram Maria
Maria Bromander

#2 - - Anna-Lena:

Så roligt! Ha det riktigt bra och njut av värme och ny kultur // Anna-Lena

#3 - - Anki:

Så fina bilder och alldeles perfekt till veckans ord! Jag har bara flugit en gång och det var också till Tunisien :)

#4 - - Pernilla:

Vilka härliga fluffiga bilder.
/P

#5 - - ToveOlberg:

Härliga bilder på ovan! Gillar dina tolkningar av ovan, så viktigtdet du säger att tänka på det och andra ord då vi pratar med de som inte kan språket. I såna samtal får en själv lära sig mycket :-)
Vad ska du hitta på; Något ovan-ligt kanske?
Må gott vad du nu hittar på!

#6 - - Mia Ahlstrand:

Så himla roligt att resa! Fina bilder och kul med ord som kan betyda flera saker. Men visst kan det också bli missförstånd...

#7 - - KajsaLisa:

Sådana bilder brukar få mig att länkat bort, visst är det en härlig känsla.

#8 - - Eva Trillian:

Fina bilder till temat! :)

#9 - - Maria:

Härlig tolkning! Jag har alltid varit så fascinerad av moln :-)
Tänkte själv försöka skoja till det lite och hitta någon bild som kunde tolkas som att man var ovan (med den andra betoningen) men även min tolkning blev lite semestrig ;-)

#10 - - M:

Vi har tolkat veckans ord på samma sätt. Du hade tur som hade lite mer luckor mellan molnen.

#11 - - Herr Nilssons Fru:

Ja de e mysigt där ovan molnen men lite pirrigt också (tycker jag) fina bilder.
Kramiz

#12 - - Herr Nilssons Fru:

Ja de är mysigt där ovan molnen, men även lite pirrigt (tycker jag)
Fina bilder
Kramiz

#13 - - Sara Pepparkaka:

Det var ju en klockren tolkning!

#14 - - Karin:

Ovan molnen är väl så långt man kan komma.
Fina bilder!
Kram Karin

#15 - - Gemsofmylife:

Så bra tolkning och ordet kan verkligen betyda flera saker beroende på hur du säger det...
Älskar moln och att se dom ovanifrån är underbart ser verkligen mjuka och gosiga ut ;)
Kram och tack för att du är med
Sanna

#16 - - Tomtan:

Härligt!!!!!!

#17 - - Karin:

Alltså <333 Har flugit MASSOR av gånger (är så flygrädd haha men en dag så SKA jag övervinna min flygrädsla heh) och blir alltid fascinerad av molnen (ser dom som en trygghet) Jättefina bilder :)

#18 - - Carita Liljendahl:

Härligt att titta på alla tolkningar av veckans ord! Det där kom inte jag på :-) ... att man kunde ha tagit en bild från arkivet från nån flygresa.
Därför är det roligt att kolla andras sidor först då man gjort sin egen tolkning.
Snyggt av dig!

#19 - - Ditte:

Vilken fin tolkning och ovan har ju fler inneböder.. Bilden där man ser jorden från ovan och mellam molntussarna är så härlig och vilket fint foto.
Jga har flugit mycket och är ibland rädd där ovan molnen. Inte för att jag är ovan utan för att rädslan gör sig påmind.
Kram och trevlig helg.

#20 - - FREEDOMtravel:

Verkligen ett ord som kan tolkas på mer än ett sätt! Själv gillar jag att vara ovan molnen på väg till ett resmål! :)