Ofta när jag upplever något obehagligt försöker jag fokusera på något annat. Så också när jag låg och mådde allt annat än bra. Läkaren jag träffade talade om en magparasit så jag började fantisera om vad det kunde vara för ett monster som härjade runt i magen. Hur ser eländet ut , vad har det för egenskaper, är de flera och så vidare. Skulle kanske kunna bli en liten rolig story. Vem vet?

 

Nu blir detta en tävling på min blogg som jag tyvärr inte orkat med så bra på ett tag. Vore kul om DU vill vara med.

 

För att delta skriver du hur just din fantasi-parasit ser ut.  Du kan använda upp till 30 ord. En bild går också bra. Lämna då en kommentar, lägg bilden på din blogg och länka till den.

 

Länka gärna till tävlingen på din blogg eller tipsa små och stora vänner så kanske fler vill vara med. Ju fler, ju roligare. Du som inte har någon blogg lämnar din mail-adress. Priser är boken Mina recept och burken på bilden ovan.  Mina recept är en kokbok där du kan samla dina och andras recept under olika flikar. Plus tre tröstpriser som är åtbara och fair-trademärkt.

 

Tävlingen avslutas 16 dec -12 och vinnare som dras presenteras 17 dec -12.

 

Nu önskar jag att ni alla vill vara med så vi kan koka ihop en riktigt bra parasit-historia. Välkommen med!

 
 
 
 
 
 

 

#1 - - Linda:

Oh, för mig en parasit en liten rackare med många ben, likt något som kan finnas under en sten. Där ligger den och kurar, och på nya illdåd lurar.

(Kommentar utom tävlan: Vilken rolig tävling!) :) Ha en skön söndag!

Svar: Tack för ditt bidrag. Hoppas också din söndag varit bra så du kan möta en ny vecka med nya krafter.
Maria Bromander