Vegetarisk lasagne.

Publicerat i: recept
 
Här ser ni resultatet efter att ugnen gjort sitt. Ser det gott ut så kan jag bara bekräfta att så var fallet trots att jag  glömt blanda i fetaosten. Den stod kvar på bänken och fick sin plats i salladen istället. Tillsammans med lite oliver blev det ricktigt läckert.
 
 
 
Receptet är följande.
 
Sås 1.
 
1 pkt krossade tomater
1 gul lök (Jag tog en bit röd också som blivit över)
1 vitlöksklyfta (Jag tar ca 4 st)
1 riven morot
salt & peppar
 
Sås 2.
 
1 stor burk creme fraiche
1 zuccini i små tärningar
salt & peppar
1 pkt fetaost som blandas med såsen eller strös över
 
Varva lasagneplattor, sås 1, lasagneplattor, sås 2 ...  Lägg riven ost på toppen.
 
Eftersom en del i familjen är lite känsliga för lök brukar jag bryna den väl på svag värme. Tycker att det förhöjer smaken men den är ju som känt lite olika. Alltså är det bara att pröva sig fram. Vegetarisk lasagne liksom vanlig lasagne är perfekt i matlådor. Nu hoppas jag ha delat ett recept med dig som du kommer tycka om och önskar dig bara Lycka till.
 
Smaklig måltid!
 
 
#1 - - anna-lena:

Mums! Ska absolut testa detta! Lasagne är superbra att laga till som veggomat. HAr ett bra recept med spenat oxå. Dessutom funkar quornfärs väldigt bra. Tack för detta!

Svar: Med quornfärs låter spännande har aldrig testat det.
Maria Bromander

#2 - - Hanna Karlsson:

Det låter riktigt gott!

Svar: Finns många varianter ...
Maria Bromander

#3 - - Linn:

Så gott det ser ut! Lasagne blev så mycket enklare att göra när jag insåg att jag inte måste stå och vispa ihop en krämig ostsås. Creme fraiche har jag inte provat, men jag kan tänka mig att det smakar bra.

Svar: Tror det finns en ostsås att köpa om man vill men har aldrig prövat. Keldas tror jag?
Maria Bromander

#4 - - Linn:

Det kan förstås vara en lösning också. Har inte heller provat den, men det kan säkert funka.

#5 - - Karin:

Hallå! VAad supergott det såg ut, gör lasange ibland (alltid vanlig och en vegetarisk) och tycker det är jättegott men har aldrig provat att ha i fetaost, det får det bli nästa gång. Ha det bra Karin (mitt recept finns på bloggen)

Svar: Sännande! dina reccept är värd att testa. bruar göra ett av dina laxrecept. Mmm
Maria Bromander